به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، ابراهیم اسلام‌پناه امروز در دیدار با مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم که در دفتر موکب آستان مقدس بانوی کرامت انجام شد، با اشاره به اینکه امسال یک گروه ۲۵۰ نفر از خادمان موکب در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا به زائران اربعین خدمت‌‌رسانی می‌کنند، اظهار کرد: ۵۷ نفر از نیروهای هلال احمر و برخی از نیروهای رسانه در موکب آستان مقدس حضور یافته و ارائه خدمات مورد نظر را دنبال می‌کنند.

وی از خریداری دستگاه موتور برق به‌منظور رفع مشکل قطع و وصل برق شهری یاد و اضافه کرد: ۶ دستگاه کولر ۵۰ هزار از ایران، ۱۲ دستگاه کولر چهار هزار و ۵۰۰ از عراق خریداری و هشت دستگاه کولر بزرگ نیز از مدینه‌الزائرین به صورت امانی گرفته شده است تا در گرمای شدید عراق زائران در شرایط مناسبی به استراحت بپردازند.

مدیر موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: امسال خادمان حرم مطهر با وجود اینکه قرار بود از ۱۶ مهرماه به زائران اربعین خدمت کنند به علت حضور گسترده‌تر زائران و آغاز زودتر حرکت پیاده‌روی، از ۱۴ مهرماه ارائه خدمات خود را دنبال کردند.

وی اددامه داد: موکب بانوی کرامت یک مجموعه خاص است که به به‌عنوان مهم‌ترین نماد استان قم در مسیر پیاده‌روی اربعین حضور یافته به همین علت انتظار داریم تا نهادها و ارگان‌های مختلف کشور به ویژه استان قم در ارائه خدمات به زائران با این موکب مشارکت داشته باشند.

اسلام‌پناه با تاکید بر اینکه امسال حسینیه فاطمه زهرا سلام‌الله علیها را به اسکان بانوان اختصاص داده‌ایم، عنوان کرد: یک مکان مسقف جدید را برای آقایان درنظر گرفته‌ایم که فقط به اسکان آن‌ها اختصاص دارد.

وی ادامه داد: سال‌های آینده با توجه به افزایش دمای هوا و گرمای شدید در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی نیاز ویژه‌ای به تامین آب داریم که امیدواریم در راستای رفع این نیاز بتوانیم از ظرفیت مجموعه‌های مختلف استفاده کنیم.