به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام غلامعلی عباسی‌فردوئی در گفت‌وگویی به تشریح یکی از فعالیت‌های اداره پژوهش حرم مطهر پرداخت و بیان کرد: یکی از فعالیت‌های اداره پژوهش برگزاری کنگره ملی حضرت آمنه علیها‌السلام است که در آینده‌ای نزدیک اجرایی خواهد شد.
رییس اداره پژوهش آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) افزود: حضرت آمنه علیها‌السلام مادر نبوت و امامت است و با توجه به اهمیت مقام این بانو، کار قابل توجهی در خور شأن ایشان صورت نگرفته است.
وی با بیان این‌که بزرگترين موهبتى كه حضرت آمنه علیها‌السلام بعد از فوت جناب عبدالله علیه السلام داشت افتخار حمل نور رسول خدا(ص) بود، ادامه داد: جايگاهى را كه خداوند حكيم براى رشد و بارورى رسول خدا(ص) برگزيده بود، بهترين جايگاه و رويشگاه بود و بر همين اساس به نظر مى رسد كه حضرت آمنه علیها‌السلام بهترين مادر هستى است و مقدمات و زمينه هاى لازم براى پرورش و تكوين رسول خدا(ص) در وى از ديگران بيشتر وجود داشته است.
حجت‌الاسلام عباسی‌فردوئی خاطرنشان کرد: جایگاه حضرت آمنه علیها‌السلام بسیار رفیع است به طوری که امیرمؤمنان علی علیه‌السلام در زمان حیات خودشان نایب می‌گیرند تا برای ابوطالب، عبدالله و آمنه علیهم‌السلام حج انجام شود و همین‌طور وصیت می‌کنند بعد از خودشان نیز برای این بزرگواران حج انجام شود.
وی با بیان این‌که حدود ۱۴ تا ۱۵ کتاب در رابطه با حضرت آمنه علیها‌السلام چاپ شده و یا در دستور چاپ قرار دارد، ادامه داد: تا ۱۷ ربیع‌الاول سال جاری کنگره‌ای برای حضرت آمنه علیها‌السلام از سوی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) برگزار خواهد شد که جزئیات این کنگره متعاقبا اعلام خواهد شد.
رییس اداره پژوهش آستان مقدس بانوی کرامت یاری نهادهای مختلف در برگزاری کنگره حضرت آمنه علیها‌السلام را خواستار شد و بیان کرد: امیدواریم بتوانیم کاری قابل توجه و متناسب با مقام و جایگاه حضرت آمنه علیها‌السلام انجام دهیم.