به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام میر معینی عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) طی سخنانی در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر اظهار کرد: امام حسن علیه‌السلام مشمول آیه تطهیر بوده و در جریان مباهله نبی گرامی اسلام با طائفه بنی نجران به عنوان فرزند نبی خدا حاضر بودند.

وی افزود: برخورد رسول خدا در مواقع مختلف حساس تاریخی با امام حسن علیه السلام که مصادیق بسیار زیادی در تاریخ ثبت شده همگی نشانه عظمت این امام بزرگوار است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: امام حسن علیه السلام جزو اولی الامر بوده و اطاعت از ایشان یک امر واجب است و از نظر کمالات معنوی هیچ فرقی میان طفولیت حضرت و بزرگسالی ایشان وجود ندارد چراکه حضرت متصل به منبع فیض الهی بودند.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: ولی خدا به اذن پروردگار به تمام هستی احاطه دارد و صاحبان امر الهی در حقیقت وجود مقدس حضرات معصومین هستند.

حجت‌الاسلام میرمعینی یادآور شد: انسان‌ها باید اهل‌بیت(ع) را سرمشق زندگی خود قرار دهند تا به سعادت دنیوی و اخروی برسند.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه افزود: امام حسن علیه‌السلام در مقابل دشمنان و بدگویان با حلم و صبوری برخورد و تمامی امور را به خداوند واگذار می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: شیوه برخورد امام حسن علیه السلام با قشر مستضعف و فقیر بسیار آموزنده است چراکه حضرت دعوت فقرا را برای صرف اطعام می‌پذیرفتند و با فقرا در کمال احترام و عطوفت برخورد می‌کردند.

حجت‌الاسلام میرمعینی تاکید کرد: کمک‌کنندگان به فقرا و مساکین امت نبی گرامی اسلام در دنیا و آخرت از عنایات خاص الهی و اهل‌بیت(ع) بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: کمک به فقرا در مادیات خلاصه نمی‌شود بلکه باید با آنها از نزدیک معاشرت نمود و با احترام و عطوفت با آن‌ها برخورد کرد و به منازل آن‌ها سرکشی و پای درد دل و مشکلات آن‌ها نشست چراکه فقرای امت رسول خدا جزو شفیعان روز قیامت هستند و زودتر از تمامی انسان‌ها وارد بهشت خواهند شد.