به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، حجت الاسلام حسینی قمی شب گذشته بعد از نماز عشاء در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به خطبه اول و دوم نهج البلاغه و ترسیم فضای رسالت نبی گرامی اسلام از زبان حضرت علی علیه السلام اظهار داشت: حضرت علی علیه السلام در انتهای خطبه دوم نهج البلاغه فضای رسالت نبی گرامی اسلام را به خوبی ترسیم کرده و در این خصوص می فرمایند که رسول خدا در بهترین خانه و بهترین شهر یعنی مکه به رسالت مبعوث شدند، اما بدترین همسایه را داشتند.
وی افزود: وجود کفار، مشرکان، قریش، ابوجهل ها، ابولهب ها و اعراب جاهلی نشان دهنده نوع همسایه های حضرت می باشد. بنابر نقل حضرت علی علیه السلام مردم مکه خواب نداشتند، همواره درگیر جنگ بوده و چشم انتظار حمله متقابل را داشتند. سرمه چشمشان به خاطر از دست دادن عزیزان خود در جنگ، اشک بود، به عالمان خود لجام زده بودند و اجازه سخن به آن ها نمی دادند و جاهلان قوم مورد احترام این مردم بودند.
حجت الاسلام حسینی قمی تأکید کرد: جاهلیت مدرن نیز امروزه در سطح دولت ها رایج است و در مناطقی از دنیا مخصوصا خاورمیانه آتش جنگ به راه انداخته اند و با استفاده از ترفند اسلام هراسی، سلاح های خود را به فروش می رسانند و این مسئله بخشی از درآمد دولت های جنایتکار غربی شده است.
وی افزود: اگر در جامعه ای کار به جایی برسد که جاهلان مورد اکرام و احترام واقع شوند و اهل علم نتوانند سخن بگویند، آن جامعه بدترین نوع جامعه است و فضای رسالت نبی گرامی اسلام چنین جامعه ای بود.
سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه با اشاره به خطبه اول نهج البلاغه گفت: بنابر فرموده حضرت علی علیه السلام خداوند از انبیای سابق، میثاق و عهد بعثت نبی گرامی اسلام را اخذ کرده و علائم رسالت حضرت مشهور و معروف و ولادت حضرت همراه با کرامت بود. در شرایطی که مردم دارای افکار و ادیان متفرق بودند و در ظلمت و جهالت به سر می بردند، توسط نبی گرامی اسلام نجات پیدا کردند.
وی خاطر نشان کرد: نباید نسبت به ولادت رسول خدا از طرف مسلمین کوتاهی صورت بگیرد و باید مجالس متعدد جشن و سرور برگزار شود.
حجت الاسلام حسینی قمی تاکید کرد: یکی از نعمات بزرگ مسلمین و امت اسلام این است که تنها امتی هستند که کتاب آسمانی آن ها بدون تحریف باقی مانده و قرآن کریم امروز، همان کتابی است که به نبی خدا نازل شده است و این افتخار بزرگی برای مسلمانان جهان است.
سخنران حرم بانوی کرامت در پایان گفت: انجیلی که در دست مسیحیان است دچار تحریف شده و بزرگان مسیحیت نمی توانند ادعا کنند این انجیل همان انجیلی است که به حضرت عیسی علیه السلام نازل شده است.