به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، همزمان با روز ۱۳ آبان به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی، حلقه معرفتی با موضوع «علل مبارزه با استکبار جهانی» در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

در این حلقه معرفتی فخر روحانی، از ایران به عنوان نخستین کشوری که با استکبار جهانی  به مبارزه برخاست یاد و اظهار کرد: ملت ایران با هدایت‌های مدبرانه امام خمینی(ره) و پس از ایشان مقام معظم رهبری در میدان نبرد با استکبار جهانی قدم برداشت.

کارشناس معارفی حرم مطهر بانوی کرامت افزود: جغرافیای سیاسی، یعنی حد و مرز کشورها که در گذشته بر اساس خط ها و خط‌کشی‌ها بود، امروزه بر اساس میزان نفوذ است.

 استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: امروزه به مدد مبارزه با استکبار جهانی و طاغوت‌ها دایره نفوذ ایران بسیار گسترش پیدا کرده تا جایی که مقام معظم رهبری در آرامش کامل می‌فرمایند «حمله آمریکا به ایران منتفی است».

فخر روحانی با بیان اینکه باید ارزش‌های انقلاب به نسل جدید منتقل شود، اظهار کرد: خاموش بودن مسئولان در انتقال ارزش‌های فرهنگی به نسل جدید موجب شده متأسفانه برخی از جوانان و نوجوانان ما تحت تأثیر هجمه‌های شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی قرار گیرند.

وی با تأکید بر اینکه رسالت مادران انقلابی تربیت فرزندان استکبارستیز است، یادآور شد: راهپیمایی ۱۳ آبان و راهپیمایی‌های دیگر می‌تواند در آشنایی فرزندان این مرز و بوم با روش مبارزه با استکبار و مقاومت در برابر زیاده‌طلبان تأثیر به سزایی داشته باشد.