به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم شاه جعفری پیش از ظهر امروز در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به شاخصه‌های ازدواج مطلوب، شرط داشتن جامعه سالم و سعادتمند را ازدواج مناسب و به موقع نسل جوان عنوان و اظهار کرد: با ازدواج به موقع و به هنگام نسل جوان، جامعه از آلودگی به گناه مصونیت پیدا کرده و بستر سالم فعالیت‌های اجتماعی برای زن و مرد فراهم می‌شود.

 وی افزود: جامعه‌ای که نسبت به ازدواج جوانان بی‌تفاوت باشد، نمی‌تواند سلامت اخلاقی خود را حفظ کند.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: ازدواج به موقع جوانان ضمن حفظ ایمان و اخلاقیات در نسل جوان، زمینه حیات اجتماعی آن جامعه را با فرزندآوری و تربیت نسل صالح و متعهد موجب می‌شود.

 شاه جعفری تصریح کرد: خانواده‌ها و مردم باید در حد توان دختران و پسران مجرد را به هم معرفی کرده و شرایط ازدواج نسل جوانان را با کنار گذاشتن تجملات و حاشیه‌های بی‌فایده فراهم کنند.

وی علت امتناع جوانان از ازدواج را ترس از فقر، نداشتن توکل به خداوند و عدم مسئولیت‌پذیری خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: با ازدواج نه فقط زمینه رهایی از فقر برای جوانان فراهم می‌شود؛ بلکه خداوند به واسطه ازدواج رزق و روزی خانواده‌ها را تضمین کرده است.

شاه جعفری یادآور شد: افزایش سن ازدواج در نسل جوان نه فقط امنیت اجتماعی و اخلاقی جامعه را در معرض تهدید قرار می‌دهد؛ بلکه موجب پیری جمعیت می‌شود؛ چراکه با دور شدن از فرهنگ ازدواج، نسل جوان به مرور پیر شده و با عدم فرزند آوری، جامعه جمیعت جوان و نیروی کار فعال خود را از دست داده و به این ترتیب حیات اجتماعی جامعه در معرض آسیب و تهدید قرار می‌گیرد.