به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، ابراهیم اسلام‌‌پناه امشب در آیین شکرانه خدمت در موکب اربعینی آستان مقدس بانوی کرامت که در شبستان نجمه خاتون(س) حرم مطهر برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش خادمان موکب آستان مقدس اظهار کرد: شخصیت‌های مختلفی در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا حضور یافته و از خدمات موکب آستان مقدس تقدیر کردند.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد جمعیت راهپیمایی اربعین بانوان هستند، اضافه کرد: امسال در موکب آستان مقدس فضای اسکان خواهران را به دو برابر نسبت به سال گذشته افزایش داده‌ایم.

مدیر موکب آستان مقدس بانوی کرامت با اشاره به اعزام تیم فنی مهندسی یک ماه قبل از اعزام تیم اصلی تصریح کرد: امسال کارهای عمرانی مطلوبی از جمله ایجاد یک فضای مسقف جدید در موکب آستان مقدس انجام شده است.

وی از خریداری دیزل ژنراتور با استفاده مشارکت خیرین یاد کرد و گفت: امسال در بخش تاسیسات موکب آستان مقدس کارهای قابل توجهی انجام شد که در این راستا باید از نیروهای تاسیساتی موکب تقدیر کنیم.

اسلام‌پناه با تاکید بر اینکه انعکاس حماسه اربعین حسینی در رسانه‌های ملی و فراملی از اهمیت بسیاری برخودار است، مطرح کرد: امسال در موکب آستان مقدس نمایندگان اصحاب رسانه و صدا و سیما حضور داشتند و با مشارکت خادمان موکب آستان مقدس حماسه اربعین حسینی را به شیوه مطلوب منعکس کردند.

وی با اشاره به اعزام خادمان به زیارت عتبات و عالیات عنوان کرد: در موکب آستان مقدس تلاش کردیم تا فضا را به صورتی آماده کنیم که خادمان در بهترین شرایط به زائران ارائه خدمت داشته باشند.

مدیر موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با بیان اینکه در روزهای ابتدایی استقرار خادمان در موکب آستان مقدس کار خدمت‌رسانی به زائران آغاز شد، تصریح کرد: هر چند مواد غذایی و اقلام مورد نیاز به موکب نرسیده بود اما کار خدمت‌رسانی را از چهاردهم مهرماه آغاز کرده و توانستیم نیاز زائران را پاسخگو باشیم.

وی خاطرنشان کرد: به صورت میانگین روزانه از ۱۳ هزار نفر پذیرایی کردیم که این آمار در روزهای آخر به ۱۸ هزار نفر رسید و آمار اسکان در روزهای پایانی از پنج هزار نفر نیز بیشتر شد.

اسلام‌پناه از حضور مسئولان قمی در موکب آستان مقدس یاد کرد و ادامه داد: امیدواریم در سال آینده بتوانیم به شیوه مطلوب‌تر از ظرفیت مسئولان استانی برای خدمت به زائران اربعین بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به فعالیت ۲۴ دستگاه لباسشویی برای خدمت به زائران و خادمان مطرح کرد: موکب حرم مطهر یک مجموعه فرهنگی و خدماتی بود و نیروهای این مجموعه به صورت مستمر درحال ارائه خدمات مختلف فرهنگی از جمله پاسخ‌گویی به شبهات، یادمان شهدا و زیارت مجازی بودند.

مدیر موکب آستان مقدس با بیان اینکه واحد مراسمات این موکب روزانه سه وعده نماز جماعت را با حضور گسترده نمازگزاران برپا می‌کرد، گفت: مداحی مداحان و سخنرانی سخنرانان، قرائت دعاهای کمیل و ندبه و انعکاس آن‌ها از شبکه‌های سراسری بخش دیگری از خدمات موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) بوده است.