به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام مهدوی ارفع عصر روز گذشته در شبستان امام خمینی(ره) طی سخنانی اظهار کرد: وجود مشکلات در زندگی و طلاق‌ها و اختلافاتی که دامن‌گیر خانواده‌ها شده بیشتر به خاطر نبود آرمان‌گرایی میان اعضای خانواده است.

وی اضافه کرد: اگر یک خانواده بخواهد در کمال آرامش، صفا و صمیمیت تداوم یابد باید آرمان‌گرا باشد و همت و تفکر زوجین در طول شبانه‌روز ثروت‌اندوزی و مسائل مادی نباشد بلکه ایثارگری و معنویت‌گرایی هدف اول و آخر خانواده باشد.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: ریشه اختلافات در فردگرایی افراد خانواده است و هر فرد به دنبال کار خودش بوده و در حقیقت منازل شبیه خوابگاه شده است.

مهدوی ارفع تاکید کرد: لازمه قوت و تحکم خانواده دنبال نمودن اهداف مقدس است در حالی‌که فرهنگ کثیف غرب، فردگرایی و بر اساس شهوات و امیال دنیوی است که در حال رسوخ کردن به فرهنگ و جوامع اسلامی است.

وی یادآور شد: حقیقت زندگی قرآنی و اهل‌بیت(ع) بر اساس آرمان‌گرایی استوار شده است و خانواده فاطمی، علوی، نبوی و اهل بیتی(ع) نشانگر این مسئله است.

این کارشناس معارفی افزود: رنجش‌های زوجین از همدیگر، اختلافات، طلاق، بی‌بند و باری در سطح جامعه و دنیا پرستی ریشه در تفکرات اشتباه و تربیت‌های غیر اسلامی دارد در حالی‌که ایثارگری در راستای آرمان‌های بزرگ و مقدس، توصیه قرآن کریم است.

مهدوی ارفع خاطرنشان کرد: خانواده الهی، همواره خود را فدای جامعه اسلامی می‌کند و فقط به فکر خودش نیست بلکه نگران همسایه، اقوام، دوستان و فقرا بوده و به فکر رفع مشکلات عموم مردم است و دغدغه مشکلات دیگران را دارد.

وی تاکید کرد: اگر یک خانواده همانند خانواده فاطمی و علوی باشد، فرزندانی همچون امام حسن علیه‌السلام، امام حسین علیه‌السلام و حضرت زینب سلام‌الله علیها تربیت می‌کند که هر کدام در عالم غوغایی به‌پا کرده‌اند.