به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی در ویژه برنامه شام میلاد بانوی کرامت طی سخنانی که از صحن های مختلف پخش شد، گفت: زمانیکه یک امام معصوم برای یک امامزاده زیارت نامه ای انشاء نماید نشان دهنده شان و عظمت آن امامزاده است.

وی افزود: در میان امامزادگان فقط سه امامزاده حضرت عباس علیه السلام، حضرت علی اکبر علیه السلام و حضرت معصومه سلام الله علیها هستند که زیارت نامه این سه بزرگواراز لسان امامان معصوم صادر شده است.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: امام رضا علیه السلام در زیات نامه صادره که برای بانوی کرامت صادر نموده اند به ما یاد داده اند حضرت را اینگونه خطاب نماییم که ما را شفاعت نماید چرا که نزد خداوند دارای جایگاه ویژه هستند.

مومنی تاکید کرد: امام رضا علیه السلام شیعیان را تشویق و توصیه به زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها می نماید که نشان دهنده عظمت این بانوی بزرگوار است.

وی افزود: برای زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها از لسان امام رضا علیه السلام آداب خاصی نیز توصیه شده و باید زائرین زیارت را ایستاده، در محل بالای سر حضرت و مقابل قبله بخوانند و قبل از قرائت زیارت ۳۴ مرتبه ذکر الله اکبر، ۳۳ مرتبه ذکر الحمدالله و ۳۳ مرتبه ذکر شریف سبحان الله را بر زبان جاری سازند تا قلب و باطنشان شستشوی معنوی شود.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: رعایت آداب ورود و رعایت اصول زیارت صفای باطن به همراه دارد چرا که نکات ظریفی در زیات بانوی کرامت وجود دارد که قلب را مهیای زیارت می نماید.

وی افزود: تنها امامزاده ای که سه امام معصوم ترغیب و تشویق به زیارت آن نموده اند زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها می باشد که امام صادق علیه السلام، امام رضا علیه السلام و امام جواد علیه السلام این توصیه را داشته اند و حتی امام صادق علیه السلام قبل از تولد حضرت بشارت تولد بانوی کرامت را به شیعیان داده اند.

مومنی در ادامه گفت: طبق روایات وارده از امام صادق علیه السلام، امام رضا علیه السلام و امام جواد علیه السلام اثر زیارت این بانوی بزرگوار ورود به بهشت است که نشان دهنده عظمت بانوی کرامت می باشد.

وی افزود: اصل زیارت حضرت، موضوعیت دارد و باید زائران تلاش نمایند حرم حضرت را از نزدیک زیارت کرده و حضور فیزیکی در این بارگاه منور داشته باشند.