به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام جواد بهشتی‌پور طی گفت‌وگویی به تشریح فعالیت‌های اتاق عقد در ماه ربیع‌الاول پرداخت و اظهار کرد: طی ماه ربیع‌الاول ۲۰۰ مراسم عقد در اتاق عقد حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها برگزار شده است و بیشتر مراجعان از شهرهای قم، تهران، اصفهان، کاشان، استان‌های شمالی کشور، اهواز و زنجان و همچنین تعدادی نیز از خارج از کشور بوده‌اند.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ماه ربیع‌الاول ماه جشن و سرور بوده، بیشترین عقد با ۷۰ مراسم در روز ۱۷ ربیع‌الاول مصادف با ولادت نبی گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق علیه‌السلام و ۳۰ مراسم عقد نیز در نهم ربیع‌الاول هم‌زمان با آغاز امامت امام زمان(عج) برگزار شده است.
بهشتی‌پور تأکید کرد: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده در اعیاد و مناسبت‌های خاص مثل ۱۷ و ۹ ربیع‌الاول به زوجین فیش تبرکی مهمان‌سرای حضرت نیز اعطا می‌شود که بعد از مراسم عقد مهمان سفره بانوی کرامت باشند.
مدیرکل روابط عمومی حرم بانوی کرامت یادآور شد: اهدای تخته‌شاسی تصویر حرم مطهر، لوح تقدیر به زوجین، امضای پیمان‌نامه با حضرت معصومه سلام‌الله علیها توسط زوجین و متبرکات حرم بانوی کرامت از دیگر هدایایی عمومی است که به‌تمامی زوجینی که در حرم مطهر خطبه عقد آن‌ها جاری می‌شود اهدا می‌شود.