به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام رضوی مهر عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) طی سخنانی اظهار کرد: تنها راه سعادت انسان کسب ایمان واقعی و حقیقی است و داشتن دین ظاهری که لقلقه زبان باشد و از زبان انسان به قلب رسوخ نکند فایده‌ای نخواهد داشت.

وی افزود: ایمان می‌تواند هدف مقدسی را برای انسان نهادینه کند و انسان را در پرتو عنایات خاص الهی و اهل‌بیت(ع) قرار دهد؛ ایمان یک باور قلبی است و با ظاهرسازی کسب نخواهد شد.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: ایمان یک واژه ارزشی است که با تطبیق گفتار و عمل حاصل می‌شود و همانند چراغی روشنی که در زندگی انسان نقش‌آفرینی داشته و راه سعادت را هموار می‌کند.

رضوی مهر تأکید کرد: فرایند کسب ایمان با ظاهرسازی و اظهار دین در زبان حاصل نمی‌شود بلکه باید در قلب و باطن انسان نیز این ارزش الهی رسوخ کرده باشد.

وی یادآور شد: ایمان می‌تواند انسان را مورد تربیت الهی قرار دهد و انسان را به مقام اهل یقین برساند؛ شاکله وجودی مؤمنان و اهل ایمان همواره با یقین و باور قلبی همراه و آمیخته است.

این کارشناس معارفی افزود: سیر و سلوک حقیقی و وصول به تعالی روح در سایه اجتناب از محارم و معاصی و انجام فرایض و کسب فضیلت‌های اخلاقی امکان‌پذیر است.

عضو هیأت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: انسان‌هایی همانند حضرت معصومه سلام‌الله علیها که در مسیر حق گام برداشته و در این راه ثابت‌قدم مانده‌اند می‌توانند مصداق بارز اهل ایمان باشند.

رضوی مهر تأکید کرد: ایمان شاخصه سعادت انسان در دنیا و آخرت است و بدون داشتن این شاخصه هرگز انسان به سعادت دنیوی و اخروی نخواهد رسید و این مقامات عالیه و جایگاه ویژه بانوی کرامت به خاطر کسب شاخصه‌های ایمان است.

وی افزود: این بانوی بزرگوار از خاندان عصمت و طهارت کسب فیض کرده و حرم مطهر ایشان محل صعود و نزول ملائکه و منشأ برکات الهی است.

رضوی مهر در پایان گفت: ایمان تنها راه سعادت و وصول به قرب الهی و دریافت الطاف الهی است و این شاخصه تنها در راستای انجام فرمان‌ها و دستورات قرآن و اهل‌بیت(ع) امکان‌پذیر است.