به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام غلامعلی عباسی‌فردوئی طی گفت‌وگویی با تبریک فرارسیدن هفته پژوهش به پژوهشگران و محققان، اظهار کرد: پژوهش یک جریان در راستای رشد و تعالی بوده و با زندگی انسان به‌عنوان موجود متفکر عجین است.
رئیس اداره پژوهش آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) پژوهش را ریشه حرکت عنوان کرد و افزود: پژوهش جریانی همزاد و همراه انسان است و او را به رشد و پیشرفت رهنمود می‌کند.
وی با بیان این‌که بارگاه نورانی حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها قبه‌النور است و انوار معرفتی از این مکان مقدس به دنیا ساطع می‌شود، ادامه داد: ضروری است در کنار این بارگاه کارهای پژوهشی راهبردی و کاربردی برای رفع نیازهای امروز جامعه بشری و بن‌مایه‌ای برای نیازهای فردای انسان‌ها انجام شود.
عباسی‌فردوئی خاطرنشان کرد: این بارگاه متعلق به بانوی کرامت، اسوه و الگوی آسمانی، انسان کامل و دختر کامل است؛ از این رو می‌طلبد هم‌تراز با شأن این جایگاه مقدس، بنیاد پژوهشی در حرم مطهر راه‌اندازی شده و آثار فاخری تولید و عرضه شود.
وی با بیان این‌که همه معارف الهی باید از این آستان مقدس جاری و ساری باشد، گفت: ما می‌خواهیم کریمه اهل‌بیت(س) را به عنوان الگو و اسوه‌ای جامع و کامل به بانوان معرفی کنیم، برای همین لازم است پژوهش‌‌نگاری‌های بسیاری در این عرصه انجام شود و پژوهشگرانی نیز تربیت شوند.
رئیس اداره پژوهش آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در پایان پژوهشگران را معماران جامعه برشمرد و بیان کرد: این افراد خشت خشت بنای تمدن، تفکر و معنویت جامعه را می‌سازند و جامعه را به سمت تعالی و پیشرفت هدایت می‌کنند.