به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام فرشاد عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) طی سخنانی اظهار داشت: انسان باید در طول زندگی خود تکلیف خودش را با خالق و مخلوق روشن نماید و اگر تکالیف شرعی بر عهده دارد فوراً انجام بدهد و اگر حق‌الناس به ذمه دارد نیز فوراً خود را از آن‌ها بری الذمه نماید.
وی افزود: آگاهی انسان نسبت به معارف دینی باعث رشد و کمال انسان می‌شود و هر چه انسان در طریق کسب معارف تلاش نماید به همان اندازه نیز به شخصیت باطنی خود ارزش قائل شده است.
سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: یکی از قضایای بسیار مهم تاریخ اسلام مسئله معراج رسول خدا بود که در این برهه از تاریخ نبی گرامی اسلام به‌عنوان بنده خالص خدا به آسمان‌ها رفت تا نشانه‌هایی از عظمت خداوند و درجات بهشت و جهنم را مشاهده نماید و سپس به زمین برگشتند.
وی یادآور شد بعد از معراج حضرت رسول خداوند چندین مطلب را برای زندگی سعادتمندانه به رسول خدا سفارش نموده‌اند  که هر کس این توصیه‌ها در زندگی به کار بگیرد همواره زندگی خوش و بانشاط و سعادتمندی را خواهد داشت.
فرشاد تأکید کرد: اولین نکته این است که انسان برای کسب زندگی خوش باید همیشه به یاد خدا باشد و خداوند را در زندگی فراموش نکند.
وی افزود: یاد خدا باعث آرامش دل می‌شود و تقویت ارتباط حقیقی با خداوند نیاز جامعه امروزی است؛ یاد خدا باید در خوراک، پوشاک، تصمیم‌گیری‌ها و تمامی امور اجتماعی رعایت شود و محدود به گفتن ذکر خالی نباشد.
سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: مقاومت در برابر دشمن تنها با یاد خدا امکان‌پذیر است و کسانیکه از یاد غفلت نمایند در زندگی خود دچار مشکلات بسیاری خواهند شد.
فرشاد خاطرنشان کرد: دومین توصیه خداوند به رسول خدا در شب معراج جهت زندگی خوش و بانشاط این بود که انسان‌ها نباید نعمات را فراموش نمایند و همواره به نعمات ظاهری و باطنی توجه داشته باشند.
وی افزود: اگر انسان‌ها با تمام وجود قدردان نعمات الهی باشند همواره زندگی بانشاط و سعادتمندی را خواهند داشت و در زندگی آن‌ها آرامش حکم‌فرما می‌شود.
سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: سومین توصیه خداوند این بود که انسان باید همواره در طول زندگی خود به فکر جلب رضایت خداوند باشد و فقط خداوند را در نظر بگیرد.
وی افزود: حضرت زینب سلام‌الله علیها در واقعه کربلا با تمامی مصائبی که مواجه بودند، در مقابل دشمن استقامت نموده و تنها رضایت خداوند را در نظر گرفته و فریاد زدند به‌جز زیبایی چیزی ندیده‌اند.