به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام اسکندری عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) گفت: برکات و آثار وجودی حضرت زهرا سلام‌الله علیها در تمام عالم هستی وجود دارد و حقیقت جویان و افرادی که به دنبال کمال و رشد هستند از این برکات الگو و الهام می‌گیرند و بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل اوقاف استان قم خاطرنشان کرد: بر اساس آیات قرآن کریم دو زندگی می‌تواند برای انسان‌ها باشد که یکی زندگی همراه با رشد و برکت و خیر کثیر، فراگیر و همیشگی و دیگری زندگی بی‌اساس، ناپایدار و تکاثری و در معرض نابودی و نیستی.

وی افزود: زندگی اول مربوط به انسان‌هایی است که از اصالت حقیقی برخوردار بوده و از ثبات اعتقادی بهره‌مند و اعمال صالح دارند که در حقیقت حیات طیبه را دارا هستند.

اسکندری تأکید کرد: این‌گونه انسان‌ها منزه هستند و از هوا و هوس به دور بوده و پاک و مطهر هستند چراکه هم نجات‌بخش جامعه بوده و هم خودشان نجات‌یافته هستند.

وی یادآور شد: انسان‌هایی که دارای حیات طیبه هستند به آلودگی‌ها دچار نمی‌شوند و همانند شجره طیبه بوده که ریشه‌هایش در اعماق زمین است که بسیار مستحکم بوده و هیچ تندبادی نمی‌تواند به آن‌ها آسیب بزند بااینکه در معرض انواع و اقسام حوادث هستند.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: ریشه‌های قوی، اصالت حقیقی و ایمان‌های مستحکم مانع از نابودی این‌گونه انسان‌ها می‌شود به شیوه‌ای که هم خودشان استوار بوده و هم افرادی که به آن‌ها تکیه کرده‌اند استوار خواهند بود و هم خود را حفظ می‌کنند و هم حافظ دیگران خواهند بود.

وی افزود: شاخ و برگ این شجره طیبه تمام پهنه آسمان را نیز پوشانده و این شجره دارای ثمرات با برکتی است و هر فرد بخواهد می‌تواند از آن‌ها بهره‌مند شود و خداوند به این شجره طیبه عنایت ویژه داشته چراکه آن‌ها برای جامعه بشری مفید و مؤثر هستند.

اسکندری خاطرنشان کرد: مصداق بارز این شجره طیبه حضرات معصومین هستند و حضرت زهرا سلام‌الله علیها از مصادیق بسیار مهم این شجره طیبه هستند چراکه وجود مبارک معصومین مایه برکت و عزت و سعادت جامعه بشری است.

وی تأکید کرد: شجره خبیثه دقیقاً نقطه مقابل این شجره طیبه است چراکه این‌ انسان‌ها سودی برای جامعه نداشته و از آلودگی‌های فکری و جسمی برخوردار هستند و در اعمال و گفتار آن‌ها آلودگی مشاهده می‌شود چون برای رضای خداوند کار نمی‌کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: این‌گونه افراد اصلاً عمق و ریشه ندارند و با کمترین تند بادی نابود خواهند شد و نه خود قراری دارند و نه می‌توانند قرارگاه کسی باشند و اصالت و جایگاهی نداشته و نمی‌توانند به‌عنوان تکیه‌گاه باشند.

اسکندری اظهار داشت: جبهه حق و باطل بر اساس این مؤلفه‌ها شکل می‌گیرد و پیروان حق از برکات بهره‌مند و پیروان باطل دچار خسران و ضرر خواهند شد.

وی افزود: خواستگاه این شجره طیبه و زندگی فاطمی و کوثری در حقیقت در محیط خانه و خانواده شکل می‌گیرد به همین خاطر محیط خانه و خانواده نقش تعیین‌کننده برای الگو گیری از مکتب فاطمی دارد.

اسکندری در ادامه گفت: گاهی مشاهده می‌شود خداوند یک خانواده گمنام را بر اساس ارزش‌های دینی به یک خانواده پرآوازه و عزتمند تبدیل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ظهور و بروز یک عده از انسان‌ها به اذن الهی دنیا را تکان می‌دهد که مصداق بارزش همین شهادت سردار سلیمانی بود که از یک خانواده روستایی گمنام به‌جایی رسید که همه در برابر او خاضع و خاشع شدند و تمام دنیا را تکان داد و همه از او به‌عنوان یک انسان رشد یافته یاد می‌کنند.

اسکندری تأکید کرد: شهید سلیمانی در مسیر زندگی کوثری و فاطمی قدم برداشت و با یاد خداوند زندگی کرد و استکبار را به‌زانو درآورد و در مقابل توطئه‌هایی که علیه مکتب فاطمی و تشیع علوی بود بااقتدار ایستاد.