به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد شب گذشته در اولین سالگرد رحلت آیت الله مجتهد شبستری  طی سخنانی بعد از نماز عشاء در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت اظهار داشت: عمر انسان با سرعت سپری می‌شود و انسان به پایان خط می رسد.

وی افزود: قرآن کریم زمانی که دنیا را از زبان اهل قیامت می خواهد معرفی کند اینگونه بیان می کند که این دنیا به اندازه یک روز یا یک شب بوده است.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: متاع دنیا قلیل است و تا انسان چشم بر هم می زند وقت سفر فرا می رسد.

نظری منفرد تاکید کرد: مرگ یک واقعیت است نه یک خیال بلکه حقیقتی است برای همه و تمام انسان ها نیز به سمت مرگ می روند.

وی یادآور شد: هر نفسی که انسان می کشد یک قدم به سمت مرگ نزدیک می شود چرا که بر پیشانی دنیا مکتوب شده است فنا و همه چیز در حال فرسوده شدن است.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: انسان یکروز کودک و یکروز جوان است و آرام آرام به سن پیری می رسد و قوای بدن تحلیل می رود و قوای پنچگانه انسان به سمت زوال می‌رود.

وی اظهار کرد: سرمایه اصلی انسان که عمر است باید در راه درست صرف شود تا انسان دچار خسران نشود چرا که عمر در حال سپری شدن است.

نظری منفرد تاکید کرد: آیا انسان برای خوردن و خوابیدن به دنیا آمده است یا برای رسیدن به کمال خلق شده است که آن را خداوند و انبیاء الهی نشان داده اند.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: آموختن علم و بندگی، رعایت تقوا، عبودیت حقیقی و تهیه توشه در دنیا باید به صورت کامل توسط انسان تهیه شود.

وی افزود: در آیه ۹۹ و ۱۰۰ سوره مومنون آمده است که عده ای بعد از مرگ درخواست برگشت دارند تا جبران کنند که اجازه این کار به آن ها داده نمی شود.

نظری منفرد اظهار داشت: یکی از اسامی روز قیامت «یوم الحسره» است و انسان ها حسرت از دست دادن عمر خودشان را می خورند.

وی تاکید کرد: مرحوم شبستری شخصیتی بود که در سنگرهای مختلف نظام خدمت نمود و با مسئولیتی که داشت توانست خدمات اجتماعی خوبی انجام بدهد.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: کسی که بار حسنات خود را سنگین نماید در حقیقت رستگار است.

وی افزود: مرحوم شبستری از عمر خودشان به درستی استفاده نمود و با نظمی که در امورات زندگی خودش داشت توانست مسیر خدمت را به درستی طی کند.