به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم سلطانی‌پور امروز در جمع بانوان حاضر در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها، با اشاره به اینکه آموزه‌های قرآنی هرگونه ظلم‌پذیری و تکیه بر ظالمان را رد می‌کنند، اظهار کرد: آیات قرآن کریم می‌فرمایند هرگز نباید با ظالمان هم‌دست شده و به آن‌ها دلگرم باشید؛ چراکه آتش کیفر و عذاب آن‌ها، شما را هم دربر خواهد گرفت.

استاد حوزه علمیه خواهران افزود: قرآن کریم می‌فرماید در صورت دوستی و دل‌گرمی به ظالمان هیچ دوستی نخواهید داشت و هرگز فردی در برابر عذاب خداوند شما را یاری نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: اطاعت از اولی الامر واجب و از سوی دیگر رکون به ظالم حرام است در نتیجه اولی‌الامر نمی‌تواند ظالم باشد، بلکه باید معصوم باشد؛ چراکه گناه از مصادیق ظلم به شمار می‌رود.

سلطانی‌پور با اشاره به اینکه در اداره امور مسلمانان فقط به امور نظامی بسنده نمی‌شود، گفت: مباحث اعتقادی و فرهنگی نیز از زیرمجموعه‌های امور مسلمانان به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه اولین یاری‌کننده مظلومان خداوند است، افزود: مسلمانان گاه برای تحقق آرمان‌های والای انسانی باید مرزهای جغرافیایی را درهم‌شکسته و میان وطن‌دوستی و آرمان‌طلبی اسلامی یکی را انتخاب کنند.

استاد اعتقادی حرم مطهر در ادامه به فراز ۱۴ دعای صحیفه سجادیه اشاره کرد و گفت: موضوع اصلی این دعا دادخواهی از ستم‌گران است، زیرا هنگامی که از ظالمان عالم ستمی به امام سجاد علیه‌السلام می‌رسید در قالب این دعا با خدا راز و نیاز می‌کردند و می‌فرمودند «بار خدایا، اگر نیکی من نزد تو در تأخیر گرفتن حق من و به کیفر رساندن ستمگر من است تا روز رستاخیز (روزی که حق و باطل از هم جدا می‌شود) و جای گردآمدن دشمنان، پس بر محمد و آل او درود فرست و مرا به تصمیم نیکو و شکیبایی همیشگی کمک فرما.»

وی در پایان به روایتی از رسول اکرم(ص) در اهمیت یاری مظلوم اشاره کرد و یادآور شد: پیامبر اسلام(ص) در سفارشی به امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند؛ «یا علی، برای یاری و نصرت مظلوم همواره به درگاه خداوند دعا کن».