به گزارش پایگاه خبری آستان  مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، غسل و دفن شبانه‌اش خود سندی شد بر مظلومیت یگانه دخت رسول خدا صلی‌الله علیه و آله که امت اسلام پس از رسول خدا صلی‌الله علیه و آله حتی برای مدتی کوتاه حاضر نشد پاره تن رسول خدا صلی‌الله علیه و آله را تحمل کرده و ام‌ابیهای رسول خدا صلی‌الله علیه و آله را نیازارد.

امتی که بر یهود و نصرانی پیشی گرفت و در حالی که پیروان سایر امت‌ها خاک‌پای مقدسان و بزرگان خود را توتیای چشم می‌کردند، دست به قتل یگانه دخت پیامبر گرامی اسلام بلند کرد.

 امتی که قرار بود امت وسط و الگو باشد در نهایت بی‌شرمی، درب خانه جگرگوشه رسول خدا صلی‌الله علیه و آله را به آتش  کشید، پهلوی مبارک را شکست، سیلی به صورت مبارک زد و نور چشمی در راهش، محسنش را شهید کرد.

آن روز حضرت مادر با غسل و دفن شبانه‌اش امت رسول خدا صلی‌الله علیه و آله را نفرین نکرد بلکه برای شیعیانش طلب عاقبت به خیری و سعادت کرد و این چنین بود که بانوی آب و آفتاب نخستین شهیده راه ولایت شد و از این پس بود که چادر خاکی بانوان به تأسی از حضرت مادر در راه شهادت و شهادت‌طلبی برای خود سندی پرافتخار پیدا کرد، سندی که سرخی و مظلومیت آن تا قیامت هم پا برجا خواهد بود و بانوان شهید همواره به حضرت مادر تأسی خواهند جست.

آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، همزمان با سالروز شهادت مظلومانه حضرت زهرا سلام‌الله علیها، سرور زنان عالمیان در نوبت عصر روز چهارشنبه ۹ بهمن‌ماه یادواره « بانوان شهیده » را با اجتماع گسترده بانوان فاطمی برگزار می‌کند.

همچنین ویژه‌برنامه شب شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها از ساعت ۱۶ تا ۱۷ همزمان با نوبت عصر روز سه‌شنبه در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها برگزار می‌شود.

سخنرانی این مراسم را خانم حیدری مجد از اساتید برجسته حوزه علمیه خواهران بر عهده دارند.