به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی در مراسم شام شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها در شبستان امام خمینی(ره) طی سخنانی اظهار کرد: سیره معصومین مختص به زمان خودشان نبوده و هم‌اکنون نیز رافع مشکلات و راهگشاست و قرآن کریم، سنت و سیره که همان سبک‌رفتاری است سه مسئله مهم برای سبک زندگی انسان است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: در سیره فاطمی نکات بسیار مهمی است که قابل الگو گیری بوده و می‌تواند سعادت انسان را تضمین نماید.

مؤمنی تأکید کرد: همیشه تمامی ابتلائات و مصائبی که در زندگی انسان به وجود می‌آید برای آزمایش بوده و شیطان اگر نتواند انسان را از مسیر شکر خارج کند از طریق ابتلائات خارج می‌کند و باعث می‌شود انسان در مصائب سخنانی به زبان جاری نماید که بوی کفر داشته باشد.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: با اتصال به معنویت و بهره جویی از امور معنوی انسان می‌تواند بر مصائب فائق شود و پیروز میدان و دافع آن‌ها باشد.

وی افزود: قرآن کریم انسان‌ها را به استقامت توصیه می‌کند و بشارت می‌دهد که در مسیر استقامت هیچ‌گاه خوف و حزن نداشته باشند.

سخنران حرم بانوی کرامت با تبیین شرط پیروزی در مصائب گفت: اتصال به امور معنوی، انس با قرآن کریم، اهل ذکر بودن، اهل مناجات بودن و… می‌تواند عوامل سربلندی انسان در مصائب باشد.

وی خاطرنشان کرد: انس با قرآن کریم باعث نورانیت باطن و شرح صدر انسان می‌شود و موجبات پیروزی برابتلائات را فراهم می‌کند.

مؤمنی تأکید کرد: ابتلائات شش‌گانه حضرت زهرا سلام‌الله علیها هیچ‌گاه باعث نشد حضرت از مسیر شکر خارج شود و حضرت تاآخرین‌نفس خود از حریم ولایت و امامت دفاع نمودند.

وی افزود: فقدان پدر، ظلم به وصی رسول خدا، هتک حرمت به حضرت و تنزل  شان اجتماعی و احراق البیت، غربت حضرت علی علیه‌السلام به‌عنوان همسر و شریک زندگی، محاصره اقتصادی و ابتلائات جسمانی، جسارت، ضرب و شتم، شهادت حضرت محسن علیه‌السلام، همگی ابتلائات شش‌گانه حضرت بود اما هیچ‌گاه باعث نشد حضرت از مسیر شکر خارج شوند و همیشه کلامشان شکر و حمد الهی بود.

مؤمنی اظهار داشت: استقامت در چند چیز باید وجود داشته باشد که یکی از مهم‌ترین موارد استقامت در امور اعتقادی است بنابراین حتی اگر انسان شکنجه هم شود نباید از اعتقادات دینی خود عقب‌نشینی نماید که امثال عمار، میثم، بلال حبشی، سمیه و… از مصادیق بارز این‌گونه استقامت بودند.

وی یادآور شد: تهمت‌ها، فشارها، تخریب‌ها، تهدیدها و… نباید باعث فاصله گرفتن انسان از ولایت شود که باعث شقاوت انسان در دنیا و آخرت خواهد شد.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: حضرت زهرا سلام‌الله علیها با تمام توان از حریم ولایت دفاع نمودند و جانشان را در این مسیر فدا نموده اما نگذاشتند به ولایت خدشه‌ای وارد شود.