به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، سعید سیاهلویی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی مسئولان آستان مقدس و پدافند غیرعامل استان قم که در ساختمان اداری حرم مطهر انجام شد، با بیان اینکه کشورهای پیشرفته دنیا با استفاده از فناوری اطلاعات به دستاوردهای بسیاری رسیده‌اند، عنوان کرد: در این حوزه تهدیدهای جدی برای مجموعه‌های دینی و مذهبی وجود دارد که پرداختن به این تهدیدها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از تهاجم دشمن در حوزه سایبری از سیستم‌های امنیتی داخلی در حرم مطهر استفاده می‌شود، اظهار کرد: پرهیز از بکارگیری سرورهای خارجی یکی از اولویت‌هایی بوده که مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر فناوري اطلاعات و ارتباطات آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با تاکید بر اینکه بسیاری از بسترهای خدماتی در شرایط فعلی در حوزه فناوری اطلاعات تعریف می‌شود، گفت: اهمیت فناوری اطلاعات باید در تصمیم‌گیری‌های کلی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های ملی برای رفع دغدغه‌های پدافند غیرعامل در حرم بانوی کرامت تاکید کرد و ادامه داد: تقویت ظرفیت‌های مدیریت فناوری اطلاعات می‌تواند بیشتر موجب ناکامی دشمن در حوزه سایبری شود.