به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، سعید سیاهلویی طی گفت‌وگویی با اشاره به خدمات ارائه‌شده توسط خادمان مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات حرم بانوی کرامت در سال ۱۳۹۹ اظهار کرد: راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی آنلاین در راستای پوشش کلاس‌های آموزشی در ایام کرونا با امکان تنظیم ۱۵۰ کلاس آموزشی در سامانه، و پشتیبانی فنی برگزاری ۱۰ کلاس هم‌زمان با ظرفیت ۳۰۰ نفر، از جمله اقدامات این مدیریت در سال ۱۳۹۹ بوده است.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد شفافیت در ثبت داده‌ها و رسیدن به چابکی سازمانی در آستان مقدس افزود: استفاده بهینه از سامانه‌های نرم‌افزاری در بخش‌های مختلف اداری و حرم مطهر، راهکاری مناسب برای تسهیل خدمت‌رسانی به زائران و خادمان گرامی بوده، و باعث نظم‌بخشی، افزایش سرعت گردش کار، کاهش هزینه، دستیابی به گزارشات پیشرفته و ایمنی بالاتر اطلاعات خواهد شد.

سیاهلویی ادامه داد: افزایش توانمندی تولید نرم‌افزارهای بومی در سال جهش تولید، تکمیل و توسعه زیربخش‌های سامانه جامع املاک و موقوفات آستان مقدس و افزودن قابلیت نقشه شهری از جمله دیگر دستاوردهای مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات آستان مقدس است.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات حرم بانوی کرامت با اشاره به اهمیت حفظ و نگهداری از زیرساخت‌های ارتباطی آستان مقدس خاطرنشان کرد: در اداره شبکه و زیرساخت نیز پشتیبانی سخت افرازی و نصب و تعمیر تجهیزات بیش از گذشته ادامه یافته است. پشتیبانی فنی جلسات مجازی، تعمیر و نگهداری دستگاه‌های تلویزیون شهری، نصب سیستم‌عامل و برنامه‌های کاربردی، پشتیبانی فنی سوئیچ‌های شبکه، اتاق‌های سرور، سرورهای فیزیکی و سرورهای مجازی و همچنین توسعه زیرساخت‌های شبکه در حرم بانوی کرامت از جمله اقداماتی است که به‌صورت مستمر در سال ۱۳۹۹ صورت گرفته است.

وی با اشاره به خدمات اداره نرم‌افزار حرم بانوی کرامت تأکید کرد: حفظ و نگهداری نرم‌افزارهای سیستمی و نرم‌افزارهای فعال، طراحی و پشتیبانی پرتال آستان مقدس، تحلیل و طراحی نرم‌افزارهای مورد نیاز در بخش‌های مختلف حرم بانوی کرامت و تنظیم روش‌های پشتیبان‌گیری و مانیتورینگ داده‌ها در دوره‌های زمانی مشخص توسط کارشناسان مربوطه انجام‌ شده است.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات حرم بانوی کرامت یادآور شد: اداره توسعه و بهبود سیستم‌ها نیز در سال ۱۳۹۹ با خدمت‌رسانی و افزودن زیربخش‌های تکمیلی در سامانه جامع منابع انسانی، تست و بررسی نیازهای مربوطه در مدیریت آموزش مجازی آفلاین، و تهیه گزارش‌ها و مستندسازی‌های فنی، توانسته روند زیرساخت‌های مربوطه را بهبود بخشد.

وی با تشریح اطلاعات تیکت‌های پاسخ‌دهی شده مرتبط به فناوری اطلاعات و ارتباطات حرم بانوی کرامت گفت: در مجموع حدود ۱۳۰۰ مورد تیکت‌ پاسخ‌دهی در این مدیریت به بخش‌های مختلف حرم بانوی کرامت در خصوص پشتیبانی‌های نرم‌افزاری، شبکه و زیرساخت و توسعه و بهبود سیستم‌ها انجام‌شده است.