به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام مهدوی ارفع در محفل سخنرانی شبستان امام خمینی(ره) ضمن گرامیداشت یوم‌الله ۲۲ بهمن اظهار کرد: خداوند به امت‌هایی که در چارچوب سنت‌های الهی حرکت و زندگی کنند خیر، نیکی و برکت عطا می‌کند.

وی افزود: اینکه انسان چشم خود را به‌حق و ناحق، حلال و حرام، حق‌الناس، آبروی دیگران، معاصی و غیره ببندد و غفلت نماید نتیجه‌ای جز بدی و ضلالت نخواهد داشت.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: خداوند بارها در قرآن تذکر داده است که بدی و خوبی جز بدی و خوبی نتیجه‌ای نخواهد داشت به همین خاطر غفلت از این موارد و قوانین الهی جز گمراهی و شقاوت چیز دیگری حاصل نخواهد شد.

وی افزود: انسان زمانی متوجه غفلت‌های خود می‌شود که در خطرات و بحران‌ها اسیر شود به همین خاطر اگر چیزی از ایمانش باقی‌مانده باشد به فکر حل بحران و عبور از خطرات می‌افتد اما اگر چیزی از دین و ایمانش باقی نمانده باشد مجدداً اسیر بحران‌های دیگر خواهد شد.

مهدوی ارفع تأکید کرد: حضرت علی علیه‌السلام در نهج‌البلاغه به سنت‌های الهی اشاره‌کرده و راه‌حل برون‌رفت از شقاوت را گوش‌زد می‌نمایند درحالی‌که انسان‌ها دچار ظلم و معاصی هستند و در فساد غوطه‌ور شده‌اند.

وی یادآور شد: بنا بر فرموده امام علی علیه‌السلام اگر انسان ببیند در عین معاصی بیشتر، از طرف خداوند نعمات بیشتری به وی می‌رسد باید هراسان و هوشیار شود و بترسد چراکه نشان‌دهنده شقاوت انسان است چراکه فرورفتن در منجلاب فساد و تباهی با توجیهات کوچه‌بازاری هیچ‌گاه نمی‌تواند نجات‌دهنده انسان باشد.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: اگر حرام الهی حقیر شمرده شود باعث گمراهی انسان می‌شود و زمینه‌ساز شقاوت ابدی خواهد بود.

وی افزود: انسان باید قبل از بسته شدن درب‌های رحمت الهی خود را از مهلکه نجات دهد و تکلیف خود را باخدای خود روشن نماید و به دین الهی متصل شود.

مهدوی ارفع تأکید کرد: بنا بر فرموده حضرت علی علیه‌السلام فرمول نجات انسان قبل از مرگ این است که انسان رابطه خود را باخدا اصلاح نماید و امور آخرتی خود را نیز اصلاح کند که نتیجه‌اش اصلاح رابطه انسان به مردم و اصلاح امور دنیوی وی خواهد شد و سعادت را در پی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران ۴۰ سال سنت‌های الهی را باور و در زندگی خود پیاده کردند و نتیجه هم گرفتند.

وی همچنین درادامه سخنان خود افزود: مقایسه ایران و ایرانی قبل از انقلاب و بعد از انقلاب روشن‌کننده خیلی مسائل برای قشر جوان مملکت است چراکه ایران و ایرانی قبل از انقلاب طبق اسناد با صفت عقب‌ماندگی شناخته می‌شد اما ایران و ایرانی بعد از انقلاب با تکنولوژی، سلول‌های بنیادی، هنر و تمدن، علم و فناوری، اقتدار و صلابت، عزت و شرف و… شناخته می‌شود.

مهدوی ارفع تأکید کرد: ایران قبل از انقلاب کاملاً نوکر دست‌به سینه آمریکا بود اما امروزه تمام ایادی استکبار ازجمله آمریکا جرأت تعرض به ایران ندارد و ایران به ابرقدرتی در منطقه و جهان تبدیل‌شده است.

وی افزود: ملت ایران در طول این ۴۰ سال به ریسمان الهی چنگ زده و ولایت خدا را قبول و ولایت طاغوت را نفی کرده‌اند و خداوند نیز رحمت و نصرت و برکتش را شامل حال این ملت نموده درحالی‌که هر جا از این سنت‌های الهی غفلت شده دچار خسران و ضرر شده‌ایم.

مهدوی ارفع در پایان گفت: ملت ایران به خداوند اتکا نمود و استقلال، آزادی، امنیت، معنویت، اقتدار و… را به دست آورد و امروزه نیز این ملت سر سفره سنت‌های الهی نشسته است.