به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام میرباقری شب گذشته بعد از نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) طی سخنانی اظهار کرد: یکی از اهداف مهم انبیاء الهی که در قرآن با صراحت بیان شده است و متذکر شده که انبیاء به خاطر آن قیام و ارسال شده‌اند رسیدن به نقطه صلاح و اصلاح اجتماعی است.

وی افزود: اینکه اصلاح و افساد از نظر قرآن چه چیزی است نیاز به بررسی مفصل دارد اما می‌توان ذیل چند آیه به طور مختصر اصلاح و افساد در جامعه را بیان نمود.

استاد سطوح عالی حوزه خاطرنشان کرد: بر اساس آیات مبارکه ۵۴/۵۵/۵۶ سوره اعراف خداوند بعد از خلقت ۶ روزه آسمان‌ها و زمین، مسلط و فرماندهی کل عالم را در اختیار دارد و اراده خداوند بر تمامی عوالم هستی وجود دارد.

وی تاکید کرد: ماه و خورشید و ستارگان مسخر هستند به اراده و امر الهی و خداوند هم هدایت‌گر و هم خالق بوده و همه تحت فرمان او هستند.

میرباقری یادآور شد: بر اساس این آیات انسان باید فقط خداوند را صدا بزند و در مقابل خداوند دعا و عبودیت داشته باشد و انسان در لایه های ظاهری و باطنی خدا را عبادت نماید.

وی اظهار داشت: اگر انسان در زمین اصلاح کند و به دنبال افساد نباشد از رحمت الهی بهره مند خواهد شد.

وی افزود: افساد در زمین یعنی انسان بخواهد خدایی کند و اراده خود را در عالم تحمیل نماید یا اینکه بخواهد بندگی غیر خداوند را نماید.

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: اصلاح این است که انسان خداوند را قادر بر همه چیز ببیند و عبد واقعی باشد چرا که خداوند مالک تمام عوالم هستی است.

وی افزود: محور فساد عالم در قرآن این است که غیر از خدای واحد، خدای دیگری به وجود بیاید و ریشه افساد در عالم پیدا شدن دو خداست.

میرباقری تاکید کرد: انتخاب خدای دیگر و همچنین ادعای خدایی ریشه افساد بوده و اگر انسان بخواهد بر مدار بندگی حرکت کند باید براساس موازین الهی قدم بردارد و در میزان های الهی و قواعد الهی خدشه وارد نکند.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: موازین و اوزان الهی نباید توسط انسان از بین رود و جابه جا شود چراکه فساد اجتماعی زمانی اتفاق می‌افتد که موازین بر مدار توحید نباشد و انسان خودش به درست کردن این موازین که به نفع خود است اقدام نماید.

وی افزود: اگر جامعه مومنین بر مدار موازین الهی قدم بردارند نباید نگران مادیات و … باشند چرا که ذخیره خداوند برای مومنین وجود مبارک امام زمان(عج) و میزان خداوند نیز ولایت اهل بیت(ع) است.