به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام ظهیری عصر امروز در محفل سخنرانی شبستان امام خمینی(ره) اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین مصائب و بلایی که تمام بشریت و عالم را تهدید می‌کند و انسان‌ها را دچار رنج و سختی نموده بلای غیبت وجود امام زمان علیه‌السلام است که متأسفانه هنوز بشریت به عمق این مسئله نرسیده‌ است.

وی افزود: رنج‌ها و مصائبی که در زندگی دامن‌گیر انسان می‌شود هم جنبه تربیتی دارند و هم جریمه‌ای که برگرفته از نوع اعمال و کردار انسان‌هاست.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: جنبه تربیتی بلاها و مصائب این است که شاید ظاهر یک مسئله سختی باشد اما در عمقش لطف و الطاف خفیه الهی نهفته است که این الطاف در قالب رنج‌ها و مصائب به انسان عطا می‌شود.

ظهیری تأکید کرد: بلای اصلی امروز جامعه و بشریت بلای دوری از امام زمان علیه‌السلام است و نتیجه اعمال انسان‌ها باعث این غیبت شده و باید عموم مردم در جهان به این بلای عظیم پی ببرند.

وی یادآور شد: بلای عظیم ویروس کرونا نیست چراکه دیر یا زود این ویروس ریشه‌کن خواهد شد و به‌مرور زمان از بین خواهد رفت اما بلای عظیمی که بشر متوجه آن نیست بلای غیبت وجود امام زمان علیه‌السلام است.

وی در ادامه گفت: باید یک نیرویی در جهان به وجود بیاید که ملت‌ها به اضطرار کشیده شوند و درخواست ظهور حضرت را از خداوند داشته باشند چراکه بالاخره حضرت ظهور خواهد کرد و خوشا به حال افرادی که در عصر غیبت به مقام اضطرار رسیده و با حضرت ارتباط معنوی دارند.

ظهیری افزود: یکی از بارزترین ویژگی‌های پیروان حضرت شیرین‌گفتاری و دوری از تلخ‌گفتاری است چراکه شیرین‌گفتاری بر اساس روایات موجب وسعت رزق و روزی و جلب محبت‌ها به‌سوی انسان می‌شود.

وی تأکید کرد: یکی از مشهورترین دردهای زبان، تلخ‌گفتاری است که موجب می‌شود انسان از مسیر درست دور شود و دیگران را برنجاند درحالی‌که زبان در زندگی انسان بسیار تاثیرگذار بوده و توصیه آیات قرآن کریم این است که با دیگران با خوش سخن بگوید.