به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد حاج ابولقاسم دولابی در یازدهمین روز از ماه مبارک رمضان در ویژه برنامه تفسیر قرآن کریم که از رسانه ملی منعکس شد، ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه سلام‌الله علیها، با اشاره به ارزش مقاومت در کنار ولی خدا، اظهار کرد: مقاومت در کنار رهبر دینی و ولی خدا از ارزش بسیاری برخوردار است و آیات جزء یازدهم قرآن کریم به این مهم اشاره دارد.
وی با بیان اینکه خداوند در آیات سوره توبه موضوع جهاد، مبارزه مقاومت و ایستادگی را بیان کرده است، عنوان کرد: در آیات پایانی این سوره نیز خداوند منافقانی را که همراهی ولی خدا را ترک کردند، نهی می‌کند؛ ممکن است برخی از مؤمنان بر اثر دلسوزی از گناه آن‌ها چشم‌پوشی کنند ولی خدا از گناه آن‌ها نخواهد گذشت.
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه برخی هزینه کردن در راه ولی خدا را خسارت می‌بینند، مطرح کرد: خداوند در نقطه مقابل این افراد، اشخاصی را مورد ستایش قرار می‌دهد که اعتقاد دارند هر هزینه‌ای که در مسیر ولی خدا انجام شود موجب تقرب به خداوند است.
وی افزود: آیه ۹۹ سوره مبارکه توبه مطرح می‌کند که برخی از مؤمنین هزینه‌هایی که می‌کنند را موجب تقرب به خداوند می‌دانند، آری این‌گونه است و هزینه در راه ولی موجب تقرب به خداوند است.
حاج ابوالقاسم دولابی آیه ۱۱۹ سوره مبارکه توبه را مدنظر قرار داد و گفت: خداوند در این آیه مؤمنین را دعوت به تقوا و همراهی با صادقان می‌کنند صادقان افرادی هستند که گفتمان، نیت و کردار آن‌ها سرتاسر درستی است و مصداق بزرگ آن‌ها نیز معصومین(ع) هستند؛ خداوند مؤمنان را دعوت کرده است که در رکاب معصومین(ع) حرکت کنند و منویات آن‌ها را در تمام برنامه‌های خود مدنظر داشته باشند.
وی با بیان اینکه تکامل جامعه در سایه ایمان، تقوا و حاکمیت معصومین(ع) اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: جامعه دینی اگر بخواهد به سعادت برسد باید در تمام سطوح جامعه اطاعت امر از ولی خدا وجود داشته باشد.
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه ۱۲۰ سوره توبه، تصریح کرد: خداوند در این آیه به لحظه به لحظه‌ سختی‌هایی که در مسیر مقاومت و در رکاب ولی خدا است اشاره کرده و همه آن‌ها را موجب تقرب الهی دانسته است؛ تشنگی، خستگی، گرسنگی، هر حرکتی که مایه خشم دشمن شود، هر ضربه‌ای وارد می‌شود، هر هزینه مالی که می‌کنند و مسیرهایی که می‌پیمانند هفت موردی است که در این آیه ذکر شده و تک تک این لحظات برای رزمندگان جبهه مقاومت که در مسیر ولی خدا حرکت می‌کنند، عمل صالح محسوب می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه هیچ فرد حق تخلف و سرپیچی از فرمان ولی جامعه را ندارد، یادآور شد: باید مطیع پیامبر(ص) باشید و طبیعی است پیروی از پیامبر(ص) به معنای اطاعت از افرادی است که او برای ما انتخاب کرده است.
حاج ابوالقاسم دولابی با بیان اینکه حرکت‌های دسته جمعی که موجب خشم دشمن شود مطلوب قرآن کریم است، ابراز کرد: عده‌ای از غرب‌گرایان می‌گویند نباید اقداماتی که موجب تحریک دشمن می‌شود را انجام دهیم اما قرآن فرموده است هر حرکتی که موجب خشم دشمن شود عمل صالح است.
وی با اشاره به اینکه هزینه‌ در راه خدا چه کم و چه زیاد، پاداش ارزشمندی نزد خداوند خواهد داشت، بیان کرد: امروزه زمینه‌های مقاومت در کنار ولی در جامعه ما زیاد است، در سال جهش تولید قرار داریم و هر اقدامی توسط مسئولان، سرمایه گذاران و مردم در جهت رشد تولید انجام شود عمل صالح است.
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: همه اقداماتی که در راستای تقویت جبهه مقاومت انجام می‌شود مصداق عمل صالح است، به ویژه در دوره کرونا که این بیماری فراگیر، کشور را درگیر کرده است تلاش‌های پزشکان و پرستاران، طلاب و دانشجویان و رزمندگان طرح همدلی و مواسات، تمامی مساجد و حسینیه‌ها که پشت جبهه به مراکز همدلی تبدیل شده‌اند مصداق مقاومت در رکاب ولی حساب می‌شوند و خداوند وعده پاداش این‌ها را داده است.
وی با بیان اینکه خدای متعال بهترین این اعمال را گلچین می‌کند و بر اساس آن پاداش مؤمنین را می‌دهد، اظهار داشت: رهبر انقلاب نیز در خصوص عمل صالح فرمودند امروز در دنیایی فعلی هر حرکت و حرفی که برای استقلال، رشد اقتصادی، وحدت، اقتدار امت اسلامی، ترویج علم در دنیای اسلام و رشد دادن جوانان دنیای اسلام باشد عمل صالح است و نزد خداوند پاداش دارد.