به گزارش پایگاه خبری حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها، در سال جهش تولید و در راستای تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، مؤسسه فرهنگی اقتصادی زائر کریمه اقدام به کشت محصول استراتژیک کُلزا در سطح ۱۸۰ هکتار نموده است.
ابراهیم اسلام‌پناه، مدیر مؤسسه فرهنگی اقتصادی زائر کریمه، تولید کُلزا را به‌عنوان یکی از اقدامات قابل تقدیر معاونت بهره‌برداری و توسعه کشاورزی در سال جهش تولید دانست و گفت: در موسسه فرهنگی اقتصادی زائر کریمه، با تولید محصولات غذایی و بیشینه‌سازی ظرفیت کشت موقوفات، به دنبال تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از طریق رفع وابستگی کشور در تامین امنیت غذایی مردم هستیم.

تولید محصول کُلزا، علاوه بر رفع نیاز اساسی جامعه به تولید دانه‌های روغنی و پاسداری از امنیت غذایی کشور، موجب حفظ تناوب زراعی در زمین‌های کشاورزی می شود. در دانش کشاورزی، کشت این محصول استراتژیک، به‌عنوان پیش گیاه گندم مورد توجه است؛ به طوری که علاوه بر باروری و حاصل خیزی خاک، زمینه ساز کنترل آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز بوده و از آن به‌عنوان گیاه چرخه شکن نام برده می‌شود.

در سال جهش تولید، آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیها السلام، با تلاش مستمر و دلسوزانه‌ی کارشناسان و کشاورزان، موفق به تولید ۵۲۰ تُن دانه‌های روغنی کلزا در سطح ۱۸۰ هکتار از اراضی موقوفه شده است که با برنامه‌ریزی مسئولین امر، جهت ارسال به کارخانه‌جات روغن‌گیری، تحویل سازمان تعاون روستایی می‌شود.