پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها_رضا عیوضی: ابتکار دلبران خدام حرم بانوی کرامت در اهتزاز پرچم منقش به نام مبارک کریم آل‌الله حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام بر فراز گنبد و گلدسته حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها، در این شب و روزهای مبارک، دل مشتاقان حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام را روانه بقیع کرده است.

این روزها هوای شهر قم بوی کریمی را به خود گرفته است که دیگر غریب نیست. نسیم‌های خنک شبانگاهی به حرم کریمه اهل‌بیت(س) می‌رسند و با پرچم کریم اهل‎بیت(س) خود را متبرک می‌کنند و این‌گونه عطر خوش کرامت را به سفره‌های افطار مردم می‌برند.

مردم شهر قم که به عشق هم‌جواری با حضرت معصومه سلام‌الله علیها مشتاقانه زندگی‌شان را در این شهر بنا کرده‌اند ایمان دارند که میهمان‌نوازی کریمه اهل‎بیت(س) زبانزد خاص و عام است و به طور یقین لطف و عنایت چنین همسایه با برکتی روزی ارزشمندی‌ست که حالا نسیب این مردم شده است.

کرامت این خاندان و به ویژه امام حسن مجتبی علیه‎السلام نسبت به شیعیان و دل‌سوختگان درگاه‌شان به حدی‌ست که کار از اشتیاق گذشته است. سینه‌چاکان درگاه کریم اهل‌بیت(س)، نه مشتاق، که محتاج نیم‌نگاه و نظر لطف این خاندان هستند.

اما محدودیت‌های این ایام شاید برای بعضی‌ها این تصور را ایجاد کند که حالا که به صورت موقت راه رسیدن به ضریح و زیارت در صحن‌ و بارگاه حرم کریمه اهل‌بیت(س) بر اساس مصلحت بسته است، پس نمی‌توان به درگاه‌شان پناه برد و همچون گذشته دست بر دامان پاک نورانی‌شان نهاد. حال آن‌که اهل معرفت می‌دانند این عزیزان محدود به صحن و درگاه و در و دیوار حرم نیستند. توجهات‌ هر روز و شب‌شان به شیعیان و دلدادگان همواره از سوی اهل معرفت ملموس است؛ که اگر این‌گونه نبود انبوه مشکلات و بلایا ایشان را درمی‌نوردید.

کرامت این خاندان همچون چشمه‌ای جوشان هرلحظه درحال فوران است و عطر خوش کرامت به فراخور شرایط زمان و مکان، هربار از سمت و سویی به مشام عاشقان می‌رسد.

جاری شدن چشمه سراسر لطف و معرفت کریمه اهل بیت(س) زمان و مکان نمی‌شناسد. کرامت کریمه اهل‌بیت(س) گاهی لوازم زندگی می‌شود و شیرینی‌اش در میان خانواده‌های سیل‌زده احساس می‌شود، یک روز غذای گرم و لوازم خواب می‌شود و مذاق زلزله‌زدگان را از تلخی خارج می‌کند، باری در ایام اربعین موکبی پر از خدمت می‌گردد و پذیرای خستگی راه زائرین اباعبدالله الحسین علیه اسلام می‌شود و امروز هم می‌شود تحفه‌ای معطر از بهشت و در خانه مردم را می‌زند.

آری با کریمان کارها دشوار نیست. از همین رو خادمین درگاه کریمه اهل‌بیت(س)، این شب‌ها بیش از پیش مشغول خدمت‌رسانی هستند و افطاری متبرک آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها را این‌بار به درب منازل مردم می‌برند.

خادمین این آستان در طرح زیبای کمک مؤمنانه ضیافت کریمانه با یک میلیون افطاری میزبان مردم خواهند بود تا بگویند کرامت این خاندان تعطیلی‌بردار نیست، و به این جز هم از حرم کریمه اهل‌بیت(ع) انتظار نمی‌رود.‌

نسیم‌های شبانگاهی شهر قم، این شب‌ها نوازش‌گران مهربان پرچم زیبای منقش به نام امام حسن مجتبی علیه‌السلام خواهند بود. آسمان گواهی می‌دهد مقصد این نسیم‌های خنک و دلنواز جایی جز قبرستان تاریک و سوت و کور بقیع نخواهد بود.

اما ای آسمان، نسیم‌های خنک بهاری این شب‌ها را شاهد می‌گیریم که روزی پرچم زیبای «السلام علیک یا حسن بن علی علیه السلام»، بر فراز گنبد و بارگاه کریم آل الله در بقیع نورانی و پر از زائر، نظاره گر انبوه عاشقان و محتاجان این خاندان خواهد بود. ان‌شا‌الله… .