به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد شب گذشته بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن حضرت صاحب‌الزمان(عج) حرم مطهر بانوی کرامت طی سخنانی اظهار کرد: بر اساس روایات افضل اعمال در کره خاکی ذکر صلوات، آب رساندن به دیگران و محبت و ولایت حضرت علی علیه‌السلام است.

وی افزود: اهل بهشت چهار خصیصه مهم دارند و اگر فردی بخواهد اهل بهشت شود باید به این خصائص مهم و کاربردی توجه کند که نخستین مورد، خوش‌رویی و خوش‌اخلاقی است و انسان بهشتی باید صورتش همواره خندان و منبسط باشد چراکه صورت عبوس و تندخویی از صفات منافقین است.

سخنران حرم بانوی کرامت اضافه کرد: گفت‌وگو و مذاکره خانوادگی بانشاط و بازی با اطفال یکی از خصیصه‌های مهم اهل بهشت است و می‌تواند تضمین‌کننده سعادت انسان شود.

فرحزاد یادآور شد: زبان فصیح و خوش‌زبانی دومین خصوصیت اهل بهشت است و می‌تواند انسان را طی زندگی در دشواری‌ها و مشکلات کمک کند چراکه ملاطفت با والدین، مهربانی با همسر و فرزندان ثواب و عبادت بوده و موجب جلب نظر رحمت الهی می‌شود.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: قلب رحیم و دست باسخاوت از دیگر ویژگی‌های اهل بهشت است که در روایات ذکرشده درحالی‌که عده‌ای از انسان‌ها از این صفات محروم هستند و نمی‌توانند خانه آخرت خود را آباد کنند.

وی خاطرنشان کرد: زبان نرم و لطیف و استفاده از واژه‌های محبت‌آمیز نسبت به همدیگر، داشتن قلبی رحیم نسبت به همنوعان، لبخند در صورت و خوش‌زبانی اموری است که همواره باید در جامعه نهادینه شود.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: بر اساس آمار موجود، مذاکرات و گفت‌وگوهای خانوادگی میان همسران بسیار کاهش‌یافته و فضای مجازی بستر نامناسبی برای گذران وقت شده است که می‌تواند آسیب‌های جدی را به دنبال داشته باشد.