حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، با اشاره به اینکه اسلام با استقلال مال زن و فعالیت اقتصادی او مخالف نیست و زن را مالک دارایی و اموال خود می‌داند، گفت: مالکیت زن نسبت به اموالش و پذیرش فعالیت اقتصادی زن از سوی اسلام به معنای پذیرش اختلاط زن با مردان نامحرم نیست و اسلام فعالیت اقتصادی همراه با اختلاط را جایز نمی‌داند.

وی افزود: اسلام بالاترین ارزش و اهمیت را برای زن، خانه‌داری و تربیت فرزندان شایسته می‌داند و اشتغال زن پس از ازدواج نیازمند اذن همسر است، بر همین اساس اگر اشتغال زن به خانواده آسیب وارد نکرده و با رضایت همسر باشد ازنظر اسلام بلامانع است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر بهای اشتغال زنان، بیکاری مردان  باشد اسلام آن را جایز نمی‌داند زیرا کاهش نرخ ازدواج و افزایش فسادهای اخلاقی در جامعه از مهم‌ترین اثرات بیکاری مردان در جامعه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی بابیان اینکه بانوان باید حضرت خدیجه سلام‌الله علیها را در عرصه فعالیت اقتصادی الگوی خود قرار دهند، گفت: باوجوداینکه حضرت خدیجه سلام‌الله علیها ثروت زیادی داشت و تاجر بزرگی بود؛ اما هرگز  با مردان نامحرم ارتباط نداشت و هیچ مرد نامحرمی ایشان را ندید؛ انتخاب لقب طاهره برای ایشان گویایی این مطلب است که در عصر جاهلی هیچ نامحرمی ایشان را ندیده است.

وی افزود: این بانوی بزرگوار کاروان‌های تجاری خود را از طریق کارگزارانی که محارم ایشان بودند اداره می‌کردند و با مردانی مانند حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله به‌صورت مضاربه‌ای فعالیت تجاری خود را انجام می‌دادند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: امروز هم بانوان مسلمان باید از حضرت خدیجه سلام‌الله علیها تبعیت کرده و از اختلاط با مردان نامحرم پرهیز کنند.  حضرت خدیجه سلام‌الله علیها پس از ازدواج با رسول اکرم(ص) به علت اهمیت امر خانه‌داری و فضیلت‌های بی‌شمار آن فعالیت اقتصادی خود را کنار گذاشته و دختری مانند حضرت زهرا سلام‌الله علیها را تربیت کردند.

وی یادآور شد: توجه به این نکته لازم است که تساوی جنسیتی به معنای عدالت اجتماعی نیست و اسلام با تساوی جنسیتی مخالف است، چراکه تساوی در همه‌جا به معنای عدالت نیست. اگر اشتغال به فعالیت‌های اقتصادی برای زن منزلتی داشت به طبع حضرت زهرا سلام‌الله علیها آن را بر امر خانه‌داری و تربیت فرزند ترجیح می‌دادند.(t1)