به گزارش خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی احمدی معاون فرهنگی و معارف قرآن و عترت آستان مقدس بانوی کرامت ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی دهه کرامت که در ساختمان مرکزی سازمان تبلیغات اسلامی در تهران برگزار شد، طی سخنانی درباره برنامه‌های ویژه این آستان برای دهه کرامت گفت: دهه کرامت از روز سه شنبه سوم تیرماه آغاز خواهد شد که در کنار برنامه‌های مختلف برای دهه کرامت، ویژه برنامه‌ای به نام «فدای دخترم» در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها برنامه‌ریزی شده است

وی ادامه داد: با توجه به نام‌گذاری روز میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به نام روز دختر و وجود هجمه‌های گوناگون از سوی رسانه‌های بیگانه علیه دین اسلام و مذهب تشیع و در راستای تکریم دختران در دین اسلام، ویژه برنامه فدای دخترم در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به جمله معروف “فداها ابوها” از امام موسی کاظم علیه‌السلام برای حضرت معصومه سلام‌الله علیها اشاره کرد و گفت: این جمله گواه اهمیت دختر در دین اسلام است. روانشناسان تاکید کردند که محبت پدری و دختری می‌تواند در جلوگیری از به انحراف کشیده شدن دختران موثر واقع شود.

احمدی تصریح کرد: باید در این زمینه جهت‌دهی‌های لازم برای تکریم شخصیت دختر انجام شود. شعار «فدای دخترم» به همین منظور در نظر گرفته شده است و امیدواریم سازمان‌های فرهنگی مختلف برنامه‌های خود را در راستای این شعار دنبال کنند.

وی یادآور شد: با توجه به شروع دهه کرامت با میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، طرح فدای دخترم چند روز قبل از دهه کرامت شروع می‌شود و از روز جمعه در دستور کار قرار می‌گیرد. با برنامه‌ریزی حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها و مشارکت آستان مقدس امام رضا علیه‌السلام و همکاری سایر مجموعه‌ها، می‌توانیم موجی را در کشور ایجاد کنیم و جلوه‌های رحمانی دین اسلام و تشییع و محبت پدری و دختری را نشان دهیم.

وی به شیوع ویروس کرونا در کشور و مورد تاثیر قرار گرفتن برنامه‌های مختلف حرم‌ها اشاره کرد و گفت: همه باید همت داشته باشیم که چراغ دهه کرامت خاموش نشود. هر چند باید پروتکل‌های بهداشتی را نیز رعایت کنیم اما برای خروج سستی و بی‌حالی از جامعه، باید طرح‌های مختلف در این دهه را در راستای ایجاد شادی و نشاط در جامعه و با هدف آشنایی با سیره ائمه و اهل‌بیت(ع) اجرا کنیم.

احمدی اظهار کرد: امیدواریم متولیان امور فرهنگی از اکنون در دستگاه‌های مختلف پیگیری‌های خود را با مسئولان استانی و کشوری برای اجرای طرح‌های دهه کرامت در شهرهای مختلف به ویژه در شهرهای وضعیت سفید و زرد کرونا آغاز کنند.

معاون فرهنگی حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به نقش پررنگ رسانه‌ها در سال جاری اشاره کرد و افزود: با توجه شرایط کنونی و محدودیت‌های ایجاد شده در راستای جلوگیری از شیوع کرونا، نقش رسانه‌ها پررنگ‌تر از سال‌های گذشته است. هر چند رسانه‌ها همواره اهمیت بالایی دارند اما امسال بیش از گذشته به ظرفیت آن‌ها برای اجرای طرح‌های دهه کرامت نیاز داریم.

احمدی ادامه داد: از دیگر تاکیدات مقام معظم رهبری مربوط به اهمیت دعا و ارتباط معنوی با خداوند است که تاثیر زیادی برای رفع موانع و مشکلات دارد. در ایام دهه کرامت توجه بیشتری به مقوله دعا و توسل ائمه اطهار(ع) خواهیم داشت که مدنظر مقام معظم رهبری است و جا دارد روی آن کار کنیم.