به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین انصاریان بعد از نماز عشاء طی سخنانی که از صحن‌های حرم بانوی کرامت پخش شد، اظهار کرد: انسان باید ظرفیت عظیم خود را در راه کسب معارف و اندیشه از مسیر اهل‌بیت(ع) به کار گیرد و عقل و فهم خود را در این مسیر شکوفا سازد.

وی افزود: طبق روایت امام صادق علیه‌السلام عقل چیزی است که به واسطه آن در دنیا خداوند عبادت می‌شود و راه بهشت را برای انسان در قیامت باز خواهد کرد.

 انصاریان خاطرنشان کرد: تعطیلی عقل مساوی با عبد شیطان بودن و به‌کارگیری عقل یعنی عبد خدا بودن که انسان مختار است بین این دو انتخاب، بهترین را گزینش کند و عبادت را به درستی انجام بدهد.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: مسیر عبودیت را آیات قرآن و روایات اهل‌بیت(ع) به درستی نشان داده‌اند و انسان می‌تواند با کمک و استعانت از اولیاء الهی به این صراط مستقیم دست پیدا کند و کمالات را کسب نماید.

سخنران حرم بانوی کرامت اضافه کرد: جهنمیان و دوزخیان در قیامت فریاد خواهند زد که اگر عقل خود را به کار گرفته بودیم و بر شهوات غلبه می‌کردیم امروز داخل بهشت بودیم.

وی یادآور شد: عقل اگر درست به کار گرفته شود دین‌داری به وجود خواهد آمد؛ خانواده‌ها نباید فقط به دنبال تأمین غذا و پوشاک فرزندان خود باشند بلکه باید از افراد دین‌دار برای رشد و دین فرزندان خود کمک بگیرند.

 انصاریان افزود: انسانی که حسین وار زندگی کند حسینی وار وارد قیامت و داخل بهشت خواهد شد و باید والدین محبت امام حسین علیه السلام را به فرزندان تازه متولد شده خود انتقال دهند.

وی در ادامه گفت: روایت امام رضا علیه السلام در مورد جایگاه امامت که در جلد نخست اصول کافی آورده شده، معجزه فکری امام و روایتی بی نظیر است که اگر کسی آن را مطالعه نکند نمی تواند به مقام شامخ امامت آگاه شود.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: بعضی از گناهان مثل ربا و نزول و خوردن مال مردم، توبه ندارد و شخص گناه کننده باید حق و حقوق مردم را عودت دهد.

وی در پایان گفت: صبح و شب پرونده تمامی اعمال شیعیان به اهل بیت(ع) ارائه می شود و حضرات معصومین نسبت به کاستی اعمال شیعیان خود دعا می کنند و از خداوند طلب آمرزش می کنند.