به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام آمره‌ای، اصطهباناتی رئیس اداره اطلاع‌رسانی و تشریفات و جمعی از کارشناسان رسانه‌ای آستان مقدس با حضور در دفاتر خبرگزاری‌های فارس و تسنیم در استان قم از نزدیک در جریان فعالیت‌های رسانه‌ای این دو مجموعه قرار گرفته و از مشارکت‌های خادمان رسانه‌ای بانوی کرامت تجلیل کردند.

مدیر روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در دفتر فارس با تقدیر از مشارکت ها و همکاری های مستمر خبرنگاران فارس با این آستان مقدس در راستای نشر معارف الهی تصریح کرد: خوشبختانه خبرگزاری فارس یکی از رسانه هایی بوده که همواره نقش بازوی رسانه ای آستان مقدس فاطمی را ایفا کرده است.

وی با اذعان به اینکه استفاده از ظرفیت ها و مشاوره های تخصصی اصحاب رسانه یک ضرورت است گفت: به همین خاطر آستان مقدس تلاش دارد تا نشست های مستمری را در راستای هم اندیشی فعالیت های رسانه ای در آستان مقدس فاطمی با حضور متخصصان رسانه ای استان راه اندازی کند.

مدیر دفتر خبرگزاری فارس در استان قم نیز در این دیدار با تاکید بر همکاری مستمر رسانه ای خبرگزاری فارس با آستان مقدس فاطمی گفت: ما خود را خادم حضرت معصومه(س) می دانیم و در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) از هیچ اقدامی فروگذار نیستیم.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت های بالای رسانه ای آستان حضرت معصومه(س) بیان کرد: برای هرچه بیشتر نمایان شدن این ظرفیت ها، راه اندازی یک مجموعه رسانه ای و به عبارتی یک رسانه مستقل در این آستان مقدس برای حرکت هدفمند و منسجم در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) می تواند بسیار اثرگذار باشد.

همچنین، حجت‌الاسلام محسن آمره‌ای در دفتر خبرگزاری تسنیم استان اظهار کرد: خبرنگاران با بهره مندی از فضای رسانه ای و ترویج خبرهای حرم کریمه اهل بیت(س) به نشر معارف اهل بیت(ع) می پردازید.

وی افزود: برنامه ویژه ای برای جوانان و دانشجویان داریم ودر حوزه رسانه ای تلاش کردیم ابعاد شخصیت حضرت معصومه(س) ومکتب اهل بیت را ترویج کنیم.

مدیر روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) بیان کرد: بخش چند رسانه ای حرم کریمه اهل بیت(س) دهه کرامت آغاز به کار کرد و در کنار اخباری که به صورت رسمی منتشر می شود تلاش می کنیم ارتباط قلبی مردم با حرم بیشتر شود.

آمره ای با اشاره به جایگاه حرم کریمه اهل بیت(س) عنوان کرد: حرم حضرت معصومه(س) نه تنها قطب قم است بلکه باید نگاه ملی و بین المللی به آن شود و همه رسانه ها به کمک ما بیایند.

وی تصریح کرد: مشارکت در شبکه‌های اجتماعی مدنظر ما است، باید همه خدمتگذار حرم مطهر حضرت معصومه(س) باشیم و وظیفه خود را به خوبی ادا کنیم، از ظرفیت مجازی در راستای آشنایی جامعه با سیره حضرت معصومه(س) بیشترین استفاده را ببریم و رسانه ها نقش مهمی در این زمینه دارند.

حرم حضرت معصومه(س) خانه اهالی رسانه استان قم است

مدیر روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) عنوان کرد: حرم مطهر خانه اهالی رسانه استان قم است و تلاش می‌شود طرح خادمان رسانه‌ای مجدد ایجاد ‌و در این زمینه ابتدا باید سازوکارسازمانی حرم مشخص شود.

اصطهباناتی، رئیس اداره اطلاع رسانی و تشریفات حرم حضرت معصومه(س) نیز در این دیدار بیان کرد: در حوزه اطلاع رسانی حرم تلاش این بود که باب تعامل و فصل تازه با همکاران و خادمان رسانه ای آغاز شود، در گذشته این گونه بوده و امروز هم می توان این تعامل را بیش از گذشته توسعه و تقویت کرد.

معارف دینی به صورت تخصصی از سوی خادمان رسانه ای قم نشر پیدا کند

وی بیان کرد: باید سعی کرد معارف دینی به صورت تخصصی از سوی خادمان رسانه ای نشر پیدا کند، اهداف مشترک در حوزه خبر و اطلاع رسانی و نگاه های مشترک آن قدر وسیع است که نیازی به بررسی و کنکاش ندارد.

رئیس اداره اطلاع رسانی حرم حضرت معصومه(س) عنوان کرد: امروز شاهد اتفاقات خوبی در حوزه اطلاع رسانی در حرم مطهر هستیم که از جمله آن، راه اندازی نشر در خبر فضازی مجازی و کانالها، توسعه سرویس ها و زیرسرویس های خبری، راه اندازی چند رسانه ای است.

اصطهباناتی تصریح کرد: یکی از کارهای اطلاع رسانی حرم مطهر، ایجاد رابطه بین حوزه های متناظر نهادها و دستگاهای هم سو و ارتباطات بهتر و مدیریت بهتر است.

سرپرست دفتر نمایندگی خبرگزاری تسنیم در استان قم بیان کرد: خبرنگاران استان زحمت و سختی زیادی را متحمل می شوند و برنامه ها و مراسم و همایش های زیادی را پوشش می دهند.

سید سعید هاشمی گفت: حرم کریمه اهل بیت(ع) ظرفیت بسیار بالایی دارد که باید اخبار فعالیت‌های مختلف این مکان مقدس پوشش داده شود و همچنین نسبت به رسانه‌ای شدن فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی حرم مطهر اهتمام ویژه‌ای وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته خادمین رسانه‌ای در حرم کریمه اهل بیت(س) فعالیت می‌کردند و هفته‌ای ۴ ساعت این موضوع انجام می‌شد که اگر این موضوع مجدد رقم بخورد خبرنگاران استان از آن استقبال می‌کنند.