به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین میرکتولی عصر روز گذشته طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اهمیت زیارت، روضه و توسل به اهل بیت(ع) در رفع گرفتاری‌ها و مشکلات، ابراز کرد: قرآن کریم به عنوان نسخه شفا بخش بشریت، برای دردهای بدون علاج انسان دو توصیه کرده است و شاید این بیماری‌ها به خاطر این باشد که انسان به وظایف خود عمل نمی‌کند.

وی با بیان اینکه خداوند می‌فرماید ما عذاب را می‌فرستیم تا انسان‌ها جزای برخی از اعمال و رفتارشان را ببینند، افزود: در جای دیگر خداوند می‌فرماید عذاب من مطابق با طغیان بشر است و هرچه طغیان بشر بیشتر باشد عذاب خداوند هم بیشتر خواهد بود.

سخنران حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: خداوند در آیه ۹۷ سوره نحل می‌فرماید برای آبادانی درون باید ایمان و برای آبادانی زندگی مادی و دریافت لذت حیات باید عمل صالح داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه بدون ایمان و عمل صالح، هیچ فردی نمی‌تواند به بهشت خداوند و حیات جاویدان راه پیدا کند، بیان کرد: این دو بال با هم هستند و نمی‌شود از هم جدا شوند و به هر میزانی که درجه ایمان بالاتر رود عمل صالح بیشتری هم از انسان صادر می‌شود.

میرکتولی با بیان اینکه ایمان از ماده امن است و به فردی که خدا و قیامت را با همه وجودش باور داشته باشد مؤمن گفته می‌شود، افزود: ایمان یعنی قلب انسان از باورهای خدایی موج بزند؛ به عبارت دیگر هم خود انسان احساس امنیت کند و هم دیگران در کنار او احساس امنیت کنند.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم ایمان خود را بسنجیم باید ببینیم چقدر احساس امنیت می‌کنیم، افزود: اگر به این نقطه از امنیت برسیم که دیگران به انسان اعتماد کنند و مال، اسرار و ناموسشان را به انسان بسپارند آنوقت از نگاه دیگران ما مؤمن خواهیم بود.

سخنران آستان مقدس فاطمی افزود: خداوند می‌فرماید مؤمنان نه خوفی نسبت به نداشته‌هایشان دارند که چگونه مالی را به دست بیاورند و نه خوفی نسبت به داشته‌ها دارند که نکند داشته‌هایشان را از دست دهند؛ بنابراین نمازگزاران واقعی جلوی کار خیر را نمی‌گیرند و اهل جزع و فزع نیستند.

وی با بیان اینکه هرچه عیار ایمان بالا رود عمل صالح نیز بیشتر می‌شود، گفت: یکی از مهمترین و پرقیمت‌ترین اعمال صالح انسان انصاف است که گاهی در بین متشرعین هم به آن بی‌توجهی می‌شود؛ پیامبر فرمودند که خدا برای رفتن به بهشت چند عمل پر قیمت دارد که هم دنیا و هم آخرت را بهشت می‌کند و یکی از آن‌ها انصاف است.

میرکتولی بیان کرد: انصاف یعنی انسان خودش را میزان قرار دهد و هر رفتاری را که برای خود می‌پسندند برای دیگران هم بپسندد.