به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد شب گذشته طی سخنانی که در صحن صاحب الزمان(عج) حرم بانوی کرامت پخش شد، در پاسخ به این سؤال که چرا امامان ما ولی ما شده‌اند و به مال و جان ما ولایت دارند؟، اظهار کرد: ائمه(ع) ما را از خودمان بیشتر دوست دارند و مانند مادر و پدری که فرزندشان را بیش از خودش دوست دارند، دلسوز ما هستند و بر ما ولایت دارند.

وی با بیان اینکه آخرین چیزی که از دل انسان‌های کامل بیرون می‌رود حب ریاست است، افزود: داستان پوریای ولی که به خاطر اینکه یک خانواده به مشکل نخورد در مقابل پهلوان شاه تن به شکست می‌دهد و از رسیدن به جاه و مقام برای خود صرف‌نظر می‌کند در حقیقت عمل به قرآن است و بر سایر پهلوانان ولایت دارد.

سخنران حرم بانوی کرامت با اشاره به آیه ۸۳ سوره قصص که خداوند می‌فرمایند بهشت را برای افرادی قرار دادیم که اراده ریاست، برتری جویی و فساد را نداشته باشند، ادامه داد: امام صادق علیه السلام فرمودند این آیه ریشه تمام آرزوهای بشریت را می‌سوزاند و انسان حتی اگر یک بند کفش را برای تفاخر، رو کم کنی و برتری جستن به دیگران تهیه کند مصداق این آیه است.

وی افزود: پیامبران(ص) و امامان(ع) خودشان را فدا کردند تا عالم بشریت از جهل و ظلمت نجات پیدا کنند و به این خاطر بر دیگران ولایت دارند.

فرحزاد با بیان اینکه اگر انسان‌ها گناه‌های جدید انجام دهند خدا هم بلای جدید نازل می‌کند، گفت: ظلم‌های زیادی که به مردم کشمیر، یمن، سوریه، عراق، عربستان، فلسطین و کشورهای دیگر می‌شود بازخورد دارد و اگر امروز دچار بلای کرونا شده‌ایم یک مقداری هم باید خودمان را مقصر بدانیم و به درگاه خداوند توبه و تضرع کنیم.

وی گفت: در کتاب کافی نقل شده است که امام کاظم علیه السلام فرمودند شیعیان گناه‌هایی انجام دادند و خداوند بر آنها غضب کرد اما من خودم را واسطه کردم و با خدا معامله کردم که سختی‌هایی که بنا است شیعیان را گرفتار کند من تحمل می‌کنم تا شیعیان در رفاه و آسایش باشند.

کارشناس دینی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) افزود: امام باقر علیه‌السلام  می‌فرماید اصل و حقیقت دین ولایت محمد(ص) و آل‌محمد(ع) است و از هیچ چیزی به اندازه ولایت بازخواست نمی‌شود زیرا هر واجبی شرایطی دارد ولی ولایت در هر شرایط، زمان و مکانی واجب است.

وی با بیان اینکه طواف خانه خدا مقدمه برای شناخت ولی خدا است، گفت: شب و روز عرفه و عید قربان دعا را فراموش نکنیم و امیدوارم که این بلا رفع شود و راه باز شود و بتوانیم به زیارت امام حسین علیه‌السلام و زیارت قبور ائمه(ع) در بقیع برویم.