به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام، حجت‌الاسلام میرشفیعی، شام امشب در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به مبارزه ائمه معصومین با جریان‌های نفاق گفت: حضرات معصومین هر یک به‌نوبه خود در دوران امامتشان با منافقین مبارزه کرده‌اند که جریان‌های تاریخی حضرت علی، امام حسن، امام حسین علیهماالسلام و… شاهد بر این مدعاست و تا امروز نیز جریان نفاق در جامعه اسلامی وجود دارد و جبهه مؤمنین در حال مبارزه با آن‌ها هستند.

وی با بیان این که سؤال نمودن امری مناسب و ارزشمند است مشروط بر اینکه این سؤال کردن‌ها جهت افزایش علم و بصیرت باشد، گفت:  اگر سؤال در راستای وارد نمودن خدشه و تخریب ارزش‌های دین باشد کاری مذموم و ناپسند و نشان دهنده خباثت درونی افراد است.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: یکی از سؤالاتی که همواره مردم جاهل و نادان از حضرت علی علیه‌السلام  می‌پرسیدند این بود که چرا حضرت برای احقاق حقوق خود بعد از رحلت رسول خدا قیام نکردند و دست به قبضه شمشیر نبردند درحالی‌که ایشان فردی بسیار شجاع، قدرتمند، فاتح جنگ‌ها و پرچم‌دار سپاه اسلام در مقابل کفار و مشرکان و منافقان بودند.

حجت‌الاسلام میرشفیعی خاطرنشان کرد: برخی می گویند چرا حضرت در ماجرای سقیفه کوتاه آمدند و حق خود را از غاصبین و ظالمین نگرفتند؟ در این باره حضرت جواب‌های متعددی به سؤال‌کنندگان و منتقدین داده اند که یکی از آن جواب‌ها این است که حضرت فرموده‌اند اگر دست به شمشیر می‌بردم عده‌ای می‌گفتند به دنبال کسب مقام و ریاست هستی و اگر سکوت می‌کردم عده‌ای نیز می‌گفتند از مرگ هراس دارد، اما این‌ها حرف‌های باطل است چراکه من نه به دنبال ریاست بودم و نه از مرگ هراسی دارم… .

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: حضرت علی علیه‌السلام صاحب علم اولین و آخرین و وارث انبیاء الهی بودند و سؤال‌کنندگان نیز به خاطر بی‌معرفتی و جهالت درصدد سؤال بودند درحالی‌که حضرت بارها در طول ۳۰ سال عمر خود بعد از رحلت رسول خدا تأکید می‌کردند که من مظلوم بوده‌ام و در حق من ظلم صورت گرفت.

حجت‌الاسلام میر شفیعی خاطرنشان کرد: عده‌ای نیز سؤال می‌کردند که پس چرا حضرت همان موقع قیام نکردند که حق خود را پس بگیرند که این سخن به گوش حضرت علی علیه‌السلام رسید و حضرت دستور دادند مردم به مسجد بیایند و جواب خود را بشنوند.

استاد حوزه علمیه گفت: حضرت در جمع مردم فرمودند حال که این سؤال را مطرح نموده‌اید جوابش را نیز بشنوید، اگر من صبر کردم و دست به قبضه شمشیر نبردم و ۲۵ سال خانه‌نشینی را ترجیح دادم ، به خاطر این بود که اقتدا نمودم به انبیاء عظام الهی و آن‌ها را اسوه و الگوی خود قراردادم که اولین آن‌ها حضرت ابراهیم (ع)  و آخرین آن‌ها نیز نبی گرامی اسلام بود.

وی یادآور شد: حضرت در تبیین این نکته خطاب به مردم گفت که ابراهیم(ع) به قوم خود گفت از شما جدا می‌شوم و عزلت می‌گزینم و شمارا رها می‌کنم، حال اگر شما سؤال‌کنندگان بخواهید به ابراهیم(ع) انتقاد داشته باشد کافر شده‌اید و اگر عذر ابراهیم(ع) را به‌عنوان پیامبر خدا قبول نمایید من به‌عنوان وصی پیامبر اولی نسبت به داشتن عذر هستم و عذر من پذیرفته تر هست، چراکه پیامبر باید به دنبال مردم برود درحالی‌که امام حکم خانه کعبه دارد و مردم باید به دنبال امام بیایند.

حجت‌الاسلام میر شفیعی خاطرنشان کرد: حضرت علی علیه السلام در ادامه اسامی پیامبرانی همچون لوط(ع)، یوسف(ع) … را نیز شمرد و درنهایت با نام بردن از اسم رسول خدا گفت که نبی گرامی اسلام اسوه من هستند و زمانی که ایشان از شر قوم خود شبانه از مکه فرار نمودند و به غار پناه بردند، درحالی‌که ۴۰ مرد جنگی می‌خواستند ایشان را به قتل برسانند حال اگر بگویید پیامبر(ص) بدون بهانه فرار کرد که کافر شده‌اید و اگر عذر رسول خدا را مبنی بر حفظ جان قبول نمایید، عذر من نیز به‌عنوان امام پذیرفته است.