به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، ۷ شهریورماه جاری تظاهرات غیرقانونی و بدون مجوز ضد اسلامی به‌وسیله گروه‌های راست‌گرا افراطی سوئد برگزار شد و در شهر «مالمو» این کشور یک جلد قرآن کریم آتش زده شد و یک قرآن دیگر هم در مرکز شهر به‌وسیله گروه‌های راست‌گرای افراطی لگدکوب شد.

پس‌ از این اقدام غیرقانونی و قبیح چند افراط‌گرا شهر مالمو شاهد اعتراض‌ها و ناآرامی‌های گسترده‌ای بود به‌طوری‌که  پلیس سوئد از بازداشت ۲۰ نفر در پی ناآرامی‌ها و خشونت‌ها در این شهر خبر داد.

نشریه فکاهی «شارلی ابدو» چاپ پاریس روز یازدهم شهریورماه در اقدامی گستاخانه و توهین‌آمیز، کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم(ص) را بازنشر کرد.

در واکنش به این حرمت شکنی‌ها به مقدسات اسلام، ‌تا کنون تنی چند از علما و مراجع تقلید با صدور پیام‌هایی این اقدام های موهن و حرمت شکن را به شدت محکوم کردند.

در پیام آیت‌الله حسین نوری همدانی به دنبال اهانت به قرآن کریم چنین آمده است:

اقدام شرم‌آور اهانت به ساحت به مقدس قرآن کریم موجب تألم خاطر همه انسان‌های آزاده گردید. بی‌شک این اقدام سبک‌سرانه با پشتیبانی اندیشکده های صهیونیستی و آمریکایی در راستای اسلام هراسی صورت گرفته لازم است مسلمانان جهان با اتحاد و همبستگی در مقابل این نقشه شوم ایستادگی نمایند.

این‌جانب ضمن محکوم کردن این حادثه اسفناک، از سران کشورهای اسلامی و سازمان‌های بین‌المللی درخواست می‌کنم نسبت به این موضوع واکنش جدی داشته و مانع از تکرار این قبیل جریانات شوند.

همچنین، پیام آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی به شرح زیر است:

بار دیگر مدعیان آزادی و حقوق بشر، اجازه اهانت به مقدسات مسلمین را به بهانه آزادی بیان دادند و در مقابل بی احترامی به کتاب مقدس مسلمانان و پیامبر عظیم الشأن اسلام سکوت کرده و عواطف انسان های مسلمان را به درد آوردند.

این کار در حالی صورت می گیرد که همان دولتها اجازه انتقاد به صهیونیسم را نداده و آن را جرم می دانند. اینگونه رفتارهای دو گانه غرب در کنار خیانت برخی سران عربی خشم جهان اسلام را برانگیخته و حکایت از نقشه ای جدید برای دنیای اسلام دارد.

لازم است همگی مسلمانان با وحدت عمل در سایه تعالیم روح بخش قرآن و اعتقاد به مبانی اسلام با نقشه های استکبار مبارزه کنند. هتک حرمت قرآن کریم، هتک حرمت تمامی ارزشهای الهی و آزادیخواهان جهان است.

اینجانب این اهانت را که توسط عده ای از افراطیون و با چراغ سبز دولت های این کشورها صورت پذیرفته را محکوم و به ملتهای مسلمان توصیه می کنم با عمل به دستورات اسلام ناب محمدی(ص) دشمنان را مأیوس کنند.

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی نیز با صدور پیامی تاکید کرده است:

چیزی که جهان را حفظ می‌کند عقل است، اینکه می‌بینید ـ معاذالله ـ برخی‌ها به وجود مبارک پیغمبر(علیه و علی آله افضل صلوات المصلین) اهانت می‌کنند یا به قرآن اهانت می‌کنند، این کشورها باید بدانند که روی شاخه درخت نشستند و دارند ریشه آن را قطع می‌کنند، آنها آمدند جهان را به عقل نزدیک کنند تا عاقلانه و موحّدانه در کمال سلامت و سِلم زندگی کنند.

جهان منهای عقل می‌شود جنگ جهانی اول و دوم یا جنگ های نیابتی. جهان منهای عقل می‌شود که شبانه روز سه شیفته اسلحه‌های آدم کشی ساخته می‌شود، این جهان است! یا اهانت به وجود مبارک پیغمبر(علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) است یا اهانت به قرآن کریم که همه این معارف بلند را از قرآن کریم داریم.

 به فرانسه و امثال فرانسه هشدار می‌دهیم، موعظه می‌کنیم، نصیحت می‌کنیم که اجازه ندهند در آن دیار در آن سرزمین  در آن بلاد و در آن کشورشان کسی به مقام مقدّس قرآن کریم، کسی به مقام مقدّس پیغمبر(ص) هتکی کند. 

اگر بیگانه ای قصد دارد بین کشورها را به هم بزند موفق نخواهد شد و اگر دوست نادانی دست به این کار زده‌است امیدواریم نادانی او به دانایی تبدیل شود و مسئولان این کشور هم خردمندانه این مشکلشان را حل کنند و اجازه ندهند که به مقام هیچ پیامبری، هیچ کتابی از کتابهای آسمانی و هیچ وحی ای از وحی‌های الهی ـ خدای ناکرده ـ مورد هتک قرار بگیرد.