به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، علی محمدعلیپور در گفت‌وگویی با اشاره به برپایی موکب این آستان مقدس در عمود ۱۰۸۰ مسیر نجف به کربلا به منظور پذیرایی از زائران عراقی گفت: از آنجایی که آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) یک مکان بین‌المللی است موکب این آستان مقدس امسال نیز با کمک خادمان عراقی برای پذیرایی از زائران عراقی برپا شده است.

وی با بیان اینکه موکب آستان فاطمی در چهار سال گذشته با اعزام بیش از ۲۵۰ خادم از داخل ایران به ارائه خدمات فرهنگی، بهداشتی، پذیرایی، اسکان و سایر خدمات مورد نیاز زائران اربعین می‌پرداخته، افزود: امسال به دلیل شرایط و اقتضائات ویروس کرونا خادمان از داخل کشور اعزام نشده و تنها نزدیک به ۴۰ خادم مقیم عراق در این موکب فعالیت می‌کنند.

دبیر ستاد اربعین آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه این موکب از حدود یک هفته قبل از اربعین خدمات حداقلی را به زائران اربعین حسینی ارائه می‌کند، گفت: این خدمات شامل صبحانه، میوه، نوشیدنی‌های خنک، ایجاد فضای خنک برای استراحت و اسکان زائران عراقی و ارائه امکانات بهداشتی می‌شود که با رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی، سم‌پاشی و ضدعفونی محل همراه است.

وی با تقدیر و تشکر از خادمان عراقی که در این مدت با وجود شرایط کرونایی به خدمت رسانی به زائران اربعین اباعبدالله(ع) مشغول هستند، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا بتوانیم این موکب را در طول سال هم فعال داشته باشیم و به زائران امام حسین علیه‌السلام خدمت رسانی کنیم.

محمدعلیپور ادامه داد: امیدواریم این خدمات مورد رضای خداوند، اهل‌بیت(ع) و حضرت معصومه سلام الله علیها واقع شود و بتوانیم قدمی در راه خدمت به زائران و دوستداران اهل‌بیت(ع) برداریم و در کنار آن به نشر معارف اهل‌بیت(ع) بپردازیم.