به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در همایش شمیم حسینی ویژه آغاز توزیع سه هزار سبد معیشتی تبرکی امامزادگان در مرحله چهارم رزمایش مواسات و همدلی که پیش از ظهر امروز(شنبه ۱۹ مهر) در مجتمع امام خمینی(ره) اداره کل اوقاف و امور خیریه قم برگزار شد، اظهار کرد: ما هیچگاه از وجود مقدس امام حسین(ع) و راه و مکتب و اهداف ایشان جدا نیستیم.

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان این که امام حسین(ع) در هر زمانی برای تأسی ما به ایشان اسوه راه و سفینه نجات هستند، گفت: امسال در اربعین با وجود خیل عظیم عاشقانی که حضور داشتند، جای ایرانیان خالی بود ولی هدف از این زیارت ها و تشرف ها، صرفا تشرف مکانی نیست بلکه ارتباط و اتصال به آن ذات پاک و مطهر یعنی امام حسین(ع) مدنظر هست.

وی افزود: این که اگر توفیق زیارت پیدا کنیم همه حرفمان این است که ما انشاءالله می‌ خواهیم حسینی باشیم، حسینی بودن به این است که اهداف آن بزرگوار و راهی که ایشان رفته اند را دنبال کنیم.

آیت الله سعیدی در ادامه عنوان کرد: به برکت وجود مقدس امام حسین(ع) چقدر در این ماه محرم و صفر مردم در امور خیر دخیل و سهیم بودند، این جا به طور شاخص از خیرین باید یاد کنیم و از کسانی که بساط خیر را باز می‌ کنند و برکاتشان به بندگان خدا می‌ رسد، کسانی که از مال و زندگی شان می‌ گذرند برای رضای خدا.

وی با اشاره به این که خیرین با موقوفات خودشان در مسیر امام حسین(ع) و راه ایشان قرار می‌ گیرند، گفت: عمر هر انسانی هرچه قدر که باشد بالاخره تمام شدنی است و تنها چیزی که باقی می‌ ماند خدا است، خیرین و کسانی که در راه وقف و موقوفات سهیم هستند نیز عمرخودشان را طولانی بلکه ابدی می‌ کنند، عمر جسمی آنها شاید کوتاه باشد ولی عمر معنوی با وقف و کار خیری که می‌ کنند مستمر خواهد بود و به روز قیامت می‌ رسد.

امام جمعه قم بیان داشت: این امور خیر را مردم عزیز ما توجه داشته باشند، در قرآن کریم می‌ فرماید از طیبات مال خودتان انفاق کنید که امروز نمونه این اموال را در این مراسم می‌ بینید؛ همانطوری که شهید حاج قاسم سلیمانی فرمودند ما ملت امام حسینیم و کسانی که در راه انفاق و وقف وارد می‌ شوند قطعا در زمره حسینیان قرار خواهند گرفت.