به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی میرباقری در مراسم شمعدان گردانی در شام رحلت بانوی کرامت طی سخنانی که از بستر فضای مجازی و صحن‌ها پخش شد، اظهار کرد: در روی کره خاکی خانه‌هایی وجود دارد که نور الهی در آن خانه‌ها نازل‌شده و شخصیت‌های بزرگی مثل حضرت معصومه سلام‌الله علیها مصداق این بیوت نورانی هستند و خود این بزرگواران مصداق بارز بیت النور هستند.

وی افزود: چراغ هدایت الهی در این خانه‌ها روشن‌شده و اگر کسی خودش را به این منازل برساند به محیط ذکر و رحمت الهی وارد شده است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: انسان‌هایی  که به این خانه‌ها وارد می‌شوند تمام کارهایشان عبادت است و شرافت این حرم بسیار مهم بوده و انوار ائمه معصومین علیهم السلام در وجود این بانو تجلی نموده است.

وی تأکید کرد: اعتاب مقدسه و حرم‌ها ظاهر و باطنی دارند و تمام مقاماتی که نور الهی در آن‌ها تنزل پیداکرده خاصیت نوردهی دارند و هر کس وارد این محیط شود از نور الهی بهره‌مند خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: باید تلاش کنیم وارد مقامات باطنی اعتاب مقدس و حرم‌ها شویم چراکه این حرم‌های نورانی محل آمد و شب ملائکه است که شرافت بزرگی است.

وی در ادامه گفت: باید برای ورود به اعتاب مقدس و حرم‌ها آداب زیارت رعایت شود و زائر مقدمات زیارت را رعایت نماید تا به مقامات باطنی دست پیدا کند.

میرباقری افزود: وقتی وارد حرم می‌شویم باید توجه به فضل و عظمت این حرم‌ها داشته باشیم  البته گاهی انسان ظاهر حرم را زیارت می‌کند که فضیلت خودش را دارد اما مهم مقامات باطن حرم‌ها است.

وی با بیان اینکه اصولاً در امور معنوی دعوت از سوی خداوند آغاز می‌شود و هجرت واقعی الی الله هم این‌گونه است، خاطرنشان کرد: اگر به‌سوی حرم‌ها می‌رویم نشان‌دهنده دعوت صاحبان حرم‌هاست و اگر وارد حرم می‌شویم هم یک دعوت و جاذبه‌ای از طرف خدا و اهل‌بیت(ع) صورت گرفته و تصادفی نیست؛ البته این دعوت‌ها برای هر انسانی فرق می‌کند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: همه کسانی که وارد حرم می‌شوند دعوت‌شده هستند و باید قدر این دعوت و زیارت را بدانند.

میرباقری در ادامه گفت: در حرم‌های شریف رزق‌های فراوانی تقسیم می‌شود و باید رزق‌هایی همچون سقایت از حوض کوثر با دست مبارک امیرالمؤمنین(ع) را طلب نماییم تا وارد وادی طهارت شویم.