به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، نشست شورای زکات استان قم ظهر امروز با حضور آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) استاندار واعضای این شورا در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

استاندار قم در این نشست با اشاره به گزارشات ارائه شده روند دریافت زکات و رسیدگی به نیازمندان از این محل را با توجه به شرایط حاکم بر استان و بافت عمده شهری و بافت ۴درصدی روستایی استان رو به رشد دانست.

بهرام سرمست با اعلام آمادگی کامل استان برای همکاری با ستاد زکات افزود: آن چه که لازم است اتفاق بیافتد هماهنگی، همکاری، هم فکری و اتفاق نظر بین دستگاه‌ها است.

وی گفت: کار اساسی دیگری که در این زمینه باید صورت بپذیرد ارائه گزارش به صورت مستمر به مردم است؛ یکی از عوامل ترغیب مردم در دادن زکات گزارش از شیوه هزینه کرد و مستند سازی گزارشات در کنار آموزش صحیح به مردم است.

استاندار قم از تشکیل کارگروهای مختلفی در استان برای شناسایی نیازمندان و و توانمند سازی آن‌ها و پشتیبانی از اقشار آسیب دیده از کرونا خبر داد.

وی با اشاره به پیشگام بودن قم در همه امورات خیر، قم را الگویی خوب برای تمام استان‌ها دانست و افزود: خیرین در شرایط بحرانی و هرجاکه تشخیص دهند کمبودی است وارد عمل می‌شوند و این روحیه خیرین واقعا ستودنی است.

در این دیدار اعضای شورای زکات استان به تشریع فعالیت‌های دستگاه خود و ارائه دیدگاه‌های خود برای رشد آمار زکات در استان پرداختند.