به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی اراکی طی سخنرانی در حرم بانوی کرامت که از بستر فضای مجازی و شبکه نور پخش شد، اظهار کرد: حضرت زهرا سلام‌الله علیها، معدن و سرچشمه همه نیکی‌ها،  خیرها و زیبایی‌ها هستند.

وی افزود: بهترین روش الگو گیری از حضرت زهرا سلام‌الله علیها توجه به اساس و ریشه رفتاری این بانوی بزرگوار است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: ریشه همه زیبایی و فضایل و مناقب این بانوی بزرگوار که در عالی‌ترین سطح در وجود این بانو جمع شده است در یک کلمه خلاصه می‌شود که همان ایمان و معنویت این بانوی باکرامت است.

وی یادآور شد: نسخه و دوای درد امورات دنیوی ، ایمان و بندگی خداوند است چراکه خداوند امورات این‌گونه انسان را برعهده‌گرفته و اداره خواهد کرد.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: ایمان هم دارای ظاهر و هم دارای باطن است و ظاهر ایمان قبول داشتن قبر و قیامت و امامت و نبوت و.. است اما ایمان باطنی و حقیقی بسیار مهم‌تر است که حضرت زهرا سلام‌الله علیها دارای ایمان باطنی و حقیقی داشتند.

وی در ادامه گفت: حقیقت ایمان جلوه‌های خاصی در زندگی انسان دارد و می‌تواند به بروز و ظهور مسائل بسیار مهمی منجر شود.

حسینی اراکی تأکید کرد: چشیدن طعم ایمان حقیقی منوط به داشتن اموراتی است که انسان بدون آن‌ها نمی‌تواند مسیر کمال را طی و طعم ایمان واقعی را بچشد.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: طبق روایت بدخلقی و بدزبانی مانعی بزرگ درراه چشیدن طعم ایمان است و انسانی که رذائل اخلاقی داشته باشد نمی‌تواند ایمان حقیقی را کسب نماید.

وی اظهار داشت: طبق روایت ایمان حقیقی یعنی صبر  استقامت و برد باری و انسان طعم ایمان حقیقی را نمی‌چشد مگر اینکه سه خصلت معرفت نسبت به دین، میانه‌روی در معیشت بدون افراط ‌وتفریط و صبر در مصائب را داشته باشد.

حسینی اراکی خاطرنشان کرد: زندگی نمودن بر اساس زندگی دیگران انسان را دچار مشکل می‌کند درحالی‌که قناعت چاره راه است وگرنه انسان به سراغ اموال حرام خواهد رفت.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: انسان مؤمن اگر بخواهد نامش جزو صابرین ثبت شود و از برکات دنیوی و اخروی صبر بهره‌مند شود باید مشکلات و مصائب را پذیرش و شکایتی از درگاه الهی نداشته باشد و صبر جمیل را پیشه خود سازد.

وی افزود: رضایت به قضا و قدر الهی در مصائب، پیمودن مسیر الهی در عین بروز مشکلات برای رسیدن به قله کمال و توسل و دست به دامن شدن به اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌تواند انسان را جزو صابرین قرار بدهد.