به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین حسینی قمی طی سخنانی در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: بر اساس آیات قرآن و شواهد تاریخی فراوان،  همه انسان‌ها در خسران و زیان هستند به‌جز کسانیکه عمل صالح انجام می‌دهند.

وی افزود: تمام تاریخ عبرت است و باید از شکست رژیم شاهنشاهی و پیروزی مردم عبرت بگیریم و کاری نکنیم که تمام سرمایه خود را از دست بدهیم.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: سرمایه اصلی انسان‌ها عمر است و اگر چیزی عایدش نشده باشد اصل سرمایه‌اش ازدست‌رفته و نتوانسته چیزی برای خود به‌عنوان توشه آخرت تهیه نماید.

حسینی قمی یادآور شد: عوامل شکست طاغوت‌ها و رژیم‌های گذشته را باید بررسی کرد تا مبادا آن عوامل در حکومت بروز پیدا کند چراکه قدرت و سلطنت با کفر می‌ماند اما با ظلم دوام پیدا نمی‌کند و رژیم پهلوی به خاطر ظلمش نتوانست دوام پیدا کند.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: حضرت علی علیه‌السلام می‌فرمایند از تاریخ عبرت بگیرید و ببینید چه چیزی باعث عزت است.

وی افزود: امام خمینی(ره)  دست‌خالی بود اما ایمان داشت و نعمت پیروزی را خداوند به خاطر اتحاد و هماهنگ شدن مردم با همدیگر عطا نمود.

حسینی قمی در ادامه گفت: در دوران انقلاب همه یک‌صدا و برای یک هدف مقدس تظاهرات می‌کردند و جناح‌بازی نبود و الفت و هماهنگی میان آحاد ملت وجود داشت.

وی اظهار داشت: طبق روایت، داشتن کینه و بدخواهی نسبت به همدیگر، ستون فقرات یک امت و قدرت یک ملت را می‌شکند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: کسانیکه  این نظام و امام و رهبری و قانون اساسی و شهدا را قبول دارند زیر یک خیمه هستند و نباید به همدیگر کینه داشته باشند و همدیگر را به ضدانقلابی گری متهم کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: همین چند روز پیش، مقام معظم رهبری فرمودند بددهانی را کنار بگذارید و به همدیگر اهانت و توهین نکنید که همین روزنامه‌هایی که این فرمایشات را با فونت بزرگ چاپ  کردند در روزهای قبلی بدترین اهانت‌ها و توهین‌ها و جسارت‌ها را به رقبای خود در دیگر جناح‌ها انجام می‌دادند.

وی افزود: طبق روایت رمز پیروزی امت‌ها در خروج از سایه ظلم، وحدت و همدلی است به همین خاطر، وحدتی و هماهنگی که در انقلاب وجود داشت و همه یک هدف داشتند باعث پیروزی ملت شد اما امروزه نسبت به همدیگر احزاب کینه‌دارند و نسبت به همدیگر بددل هستند.

حسینی قمی یادآور شد: چه کسی باور می‌کرد مردم بر قدرت شاهنشاهی پیروز شوند و رژیم سلطنت با ذلت از بین برود و فراری بشوند درحالی‌که تمام دنیا از آن‌ها حمایت می‌کردند که تنها دلیلش تحمل سختی‌ها توسط مردم به خاطر خداوند، اتحاد و همدلی بود.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: خداوند وقتی استقامت مردم را ببیند، از ظلم رهایشان خواهد ساخت و عزت و قدرت حقیقی را عطا خواهد نمود.

وی اظهار داشت: ارزش‌هایی که در قبل و به هنگام انقلاب در میان مردم وجود داشت باعث پیروزی مردم در انقلاب شد و زمانی که خداوند صداقت را ببیند ملت را پیروز خواهد کرد و دشمن را شکست می‌دهد و سنت الهی، یاری صداقت پیشگان است و مردم در انقلاب صداقت خود را به درگاه الهی نشان دادند.