به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی طی گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های نوروزی آستان مقدس بانوی کرامت اظهار کرد: برنامه‌های نوروزی امسال آستان مقدس با محوریت جشنواره سلام در قالب بخش‌های سلام زائر، سلام بچه‌ها، جشن سلام، مسابقه و پویش و همچنین ویژه‌های روزانه برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: برنامه سلام زائر با محوریت روایتگری سیره علما و ستارگان حرم در مقبره علما، محفل گفتمان انقلاب در مقبره شیخ فضل‌الله نوری، روایتگری سیره شهدا در مقبره‌ شهدا، محفل شعر و هنر در مقبره شعرا، پرسمان خانواده در جوار مقبره شهید مفتح و سلام بانو با هدف اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی برای بانوان دنبال می‌شود.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت از اجرای ویژه برنامه سلام بچه‌ها با مخاطب کودک و نوجوان یاد کرد و گفت: در ایام نوروز برنامه بچه‌های بهشت در صحن صاحب‌الزمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف و سلام جوان نو در مرکز نوجوان فاطمی در صحن جوادالائمه علیه‌السلام حرم مطهر اجرا می‌شود.

وی به برگزاری جشن‌های همراهی با عنوان جشن سلام با حضور خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء جشن خانوادگی با برنامه‌های متنوع و جذاب از جمله مسابقه فرهنگی و قرعه‌کشی در حرم مطهر برگزار می‌شود.

احمدی ادامه داد: پویش نذر قربانی خانواده فاطمی به نیت سلامتی امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف تا نیمه شعبان به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

وی از برگزاری مسابقه روزانه سلام یاد کرد و گفت: این مسابقه معارفی در سه سطح کودک، نوجوان و عمومی با استفاده از سامانه‌های پیامکی و پرتال جامع آستان مقدس برگزار می‌شود.

احمدی خاطرنشان کرد: نمایشگاه حریم حرم، موزه آستان مقدس، مرکز مشاوره حرم و اتاق عقد حرم نیز با عنوان ویژه‌های روزانه در ایام نوروز به زائران و مجاوران حرم مطهر خدمت‌رسانی خواهند داشت.

معاون فرهنگی حرم بانوی کرامت با اشاره به اینکه «برای ظهور همدل باشیم» به‌عنوان یک شعار ملی با همکاری اعتاب مقدس به ویژه مسجد مقدس جمکران از نیمه شعبان ۱۴۴۲ تا نیمه شعبان ۱۴۴۳ مطرح و برنامه‌های مختلف در راستای این شعار دنبال می‌شود، تصریح کرد: «سلام ای فصل سبز کل دنیا» شعار محوری جشنواره نوروزی آستان مقدس بانوی کرامت است و تبلیغ و ترویج این شعار در فضاهای مجازی‌ و فضاسازی‌های محیطی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: امسال شیوع ویروس کرونا شرایط خاصی را برای همه مردم و مراکز مختلف از جمله آستان مقدس رقم زده است و امسال برخلاف سال‌های گذشته نمایشگاه نوروز نخواهیم داشت اما خدمت‌رسانی در حرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دنبال می‌شود.