به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد مشرف طی گفت‌وگویی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سال ۹۹ و مجازی شدن بیشتر کلاس‌های آموزشی، آموزش مرکز قرآن و حدیث نیز از همین روند پیروی کرد، ضمن اینکه کلاس‌های مجازی این مرکز در سال ۹۷ کلید خورده بود و با به‌وجود آمدن این شرایط بر تعدادشان افزوده شد.

وی با اشاره به ارائه آمار کلاس‌های برگزار شده در سال جاری، افزود: در هر سال کلاس‌ها طی سه ترم برای قرآن‌آموزان برگزار می‌شود که به‌عنوان مثال در ترم زمستان سال ۹۹ مرکز قرآن و حدیث، در بخش حضوری رشته قرائت قرآن ۶۳ کلاس با ۵۲۵ شرکت‌کننده و رشته حفظ ۸۳ کلاس با ۶۱۳ متقاضی برگزار کرده است.

مشرف ادامه داد: ۳۳ کلاس نیز در بخش معارف قرآن و حدیث به‌صورت حضوری با ۴۰۴ شرکت‌‌کننده برگزار شده است، آمار شرکت‌کنندگان کلاس‌های مجازی نیز برای کل سال به ترتیب در رشته قرائت با ۶۷ کلاس، حفظ با ۵۹ کلاس و معارف قرآن و حدیث با ۳۹ کلاس، هزار و ۲۴۹، ۱۹۱ و ۳۷۶ نفر است؛ شیوه برگزاری کلاس‌های غیر حضوری به‌صورت آنلاین و آفلاین است و حفظ تلفنی نیز برای قرآن‌آموزان کلاس حفظ برقرار بود.

افزایش کیفیت آموزش‌های مجازی

وی از آغاز طرح تلاوت کریمه برای شناسایی استعداد نوجوانان در حوزه قرائت قرآن، خبر داد و گفت: دیگر برنامه‌ها مانند ترتیل‌خوانی ماه رمضان برای بزرگسالان و نوجوانان به‌صورت مجازی و با پخش از رسانه ملی، برگزاری برنامه‌های قرآنی و مسابقات برای کودکان و نوجوانان، همکاری با مراکز همسو مانند مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برای برگزاری مسابقات طلاب و خانواده‌های آنان و برنامه ارتقای مهارتی اساتید طلاب خواهران با همکاری مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر در سال ۹۹ انجام شده است.

رئیس مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت سلام‌الله علیها در خصوص برنامه‌های این مرکز برای سال پیش رو، اظهار کرد: برای سال آینده علاوه بر برنامه‌های هر ساله و توسعه طرح تلاوت کریمه، تصمیماتی برای افزایش کیفیت آموزش‌های مجازی و پاسخگویی بیشتر به نیازهای مخاطبان در این نوع از آموزش گرفته شده‌ است.

مشرف اضافه کرد: آموزش‌های مجازی به زبان‌های عربی، انگلیسی، اردو، اسپانیایی و آلمانی برای بهره‌مندی متقاضیان خارج از کشور و توسعه آموزش‌های قرآنی در کل استان قم مانند مساجد و مدارس نیز در نظر گرفته شده است.