به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی میرباقری طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار داشت: هر چه در عوالم از خیروبرکت و رزق نازل می‌شود به شفاعت وجود مبارک نبی اکرم و اهل‌بیت(ع) ایشان است و حتی انبیاء الهی هم رزقشان از مسیر نبی اکرم و ائمه معصومین نازل می‌شود.

وی افزود: امام هادی علیه‌السلام در زیارت جامعه کبیره می‌فرماید صلوات موجب گوارایی اخلاق انسان می‌شود و خلقت انسان تطهیر و طهارت نفس را در پی دارد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: حقیقت صلوات اقرار به مقام خاندان عصمت و طهارت است و هر صلواتی یک عهدی را بر انسان به دنبال دارد که یکی از آن عهدها تبعیت از خاندان عصمت و طهارت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: خاندان عصمت و طهارت کشتی‌های نجاتی هستند که در این دنیای متلاطم انسان‌ها را به ساحل امن می‌رسانند.

وی یادآور شد: ائمه معصومین پناهگاه انسان‌ها هستند که می‌توانند انسان‌ها را از فتنه‌ها عبور دهند و تنها کسانی می‌توانند به مقصد برسند که ملازم حضرات معصومین باشند.

میرباقری در ادامه بیان داشت: عبادت‌های رسول گرامی در دنیا به خاطر این است که انسان‌ها را به مقصد نهایی برساند وگرنه حقیقت عبادت نبی گرامی اسلام فوق عبادت‌های دنیایی است.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: اگر کسی به مقام اضطرار برسد و زمین‌گیر شود تنها کسی که می‌تواند انسان را نجات بدهد اهل‌بیت(ع) هستند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی تأکید کرد: کسی که به خداوند تکیه نماید آمدورفت مردم در او هیچ اثری نخواهد داشت و این اعتصام در انسان عزت ایجاد خواهد کرد.

میرباقری تأکید کرد: تمام جلوه‌های دنیایی عامل امتحان الهی است و کسانی می‌توانند از این فتنه‌ها به‌سلامت عبور کنند که اسیر زینت‌های دنیوی نشوند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: طبق آیات قرآن تمام جلوه‌هایی که در عالم وجود دارد زینت‌های زمین است و کسی با داشتن این‌ها زینت آسمانی پیدا نخواهد کرد چراکه زینت اهل آسمان چیزهای دیگر است.

وی اظهار داشت: زینت‌های دنیوی در کنار اغواگری شیطان کار را بر انسان سخت می‌کند چراکه شیطان سوگند یادکرده است که انسان‌ها را به سمت انحراف خواهد کشاند.

میرباقری در ادامه گفت: مثال اصحاب کهف در قرآن کریم نکات ظریفی دارد و بیانگر این مطلب است که آن‌ها از تمام مظاهر دنیوی دوری جستند و از خطوات شیطان تبعیت نکردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: وقتی مؤمن از صف دشمنان خدا فاصله بگیرد خداوند نیز امورات انسان مؤمن را بر عهده خواهد گرفت چرا که انسان در حصن حصین الهی وارد شده است.