به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین ظهیری طی سخنانی در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: با اینکه مدتی بود وضعیت بسیاری از شهرها از نظر کرونایی به طور نسبی مناسب اعلام می شد و شهر مقدس قم نیز یک دوره خوبی را پشت سر گذاشته بود اما چند روزی است اعلام شده وضعیت کرونا در شهر قم قرمز شده و بسیاری از همشریان عزیز مبتلا و در بیمارستان بستری هستند که به شدت نیازمند دعای خیر عموم مردم هستند به همین خاطر محافل حرم مطهر در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت مجازی برقرار و در صحن‌های حرم مطهر صدای سخنرانی پخش خواهد شد.

وی افزود: جوانی کفش های رسول گرامی اسلام را مقابل درب مسجد به نشانه احترام جفت کردند و زمانیکه رسول خدا علت این کار را سوال نمودند جوان جواب دادند این کار را برای رضایت خداوند انجام دادم که رسول خدا نیز فرمودند خداوندا این بنده از شما رضایت طلب دارد و شما نیز از این جوان راضی شوید.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: رضایت خداوند صدر تمامی امور انسان‌ها در طول زندگی است و در زبان اهل بیت(ع) بر این مسئله بسیار تاکید شده و هر انسانی که خواستار توفیق و رشد و موفقیت است باید همواره به دنبال رضایت خداوند باشد.

سخنران حرم بانوی کرامت تاکید کرد: اهل بیت(ع) در تمام مراحل زندگی جز به رضایت خداوند اندیشه دیگری نداشتند و در جنگ و صلح و… همواره رضایت خداوند را در نظر داشتند.

وی یادآور شد: محور در زندگی اهل بیت(ع) رضایت خداوند بوده و از یاران و شیعیان نیز درخواست داشته اند همواره باید به دنبال رضایت خداوند باشد.

ظهیری در ادامه گفت: امام حسین علیه السلام در کلام نورانی خودشان می فرماید کسی که به دنبال رضایت خداوند باشد خداوند نیز تمامی مشکلات این شخص را حل و فصل خواهد کرد چرا که کسب سعادت دنیا و آخرت در سایه رضایت خداوند امکان پذیر است.

وی افزود: طبق روایت دستگیری از نیازمندان و فقرا باعث جلب رضایت خداوند خواهد شد چرا که فقرا در حقیقیت عیال خداوند بوده و طبق روایت یکی از هدایای خداوند این است فقیری را به درب خانه انسان مومن می فرستد.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: طبق روایت کسی که فقرا را اکرام کند در قیامت، خداوند را در حالی ملاقات خواهد کرد که خداوند از این شخص راضی است.

ظهیری یادآور شد: جلب رضایت خداوند در سایه رسیدگی به محرومان امکان پذیر است و این امر باید در ایامی که مشکلات اقتصادی بیشتری وجود دارد بیشتر گسترش پیدا کند.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: رسیدگی به فقرا و مستمندان نسخه هایی است که از قرآن و فرمایشات اهل بیت(ع) به دست ما رسیده است که باید اهتمام ویژه به این امر در جامعه وجود داشته باشد.

ظهیری در پایان گفت: یکی دیگر از راه های جلب رضایت خداوند، جلب رضایت اهل بیت(ع) است و بدون جلب رضایت خاندان عصمت و طهارت امکان جلب رضایت خداوند وجود ندارد چرا که رضایت خداوند در سایه رضایت اهل بیت(ع) نهفته است.