به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها،  حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی در شب سوم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به آیات ۱۲۴ به بعد سوره طه به پیامدهای غفلت از ذکر خداوند پرداخت و گفت: اگر کسی اعراض از ذکر خداوند کند برای رزق در دنیا باید زیاد کوشش کند و نشاط، فرح، سرور و بهجت حقیقی از او گرفته و در آن دنیا هم کور وارد محشر می‌شود.

وی با اشاره به افرادی که در طول سال یک بار هم نماز نمی خوانند ولی هر روز زندگی آنها بهتر می شود، گفت: افرادی که تمام تلاششان رسیدن به مادیات دنیا است و خداوند را از یاد می برند خداوند بنا بر سنت استدراج آنها را در دنیا فرو می برد و خود را از یاد آنها می برد.

کارشناس مذهبی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه امام صادق علیه السلام در روایتی قلب را دارای چهار حالت رفع، فتح، خفض و سکون دانستند، افزود: حالت رفع قلب در ذکر خدا، حالت فتح و گشاده شدن قلب با راضی بودن از خدا و مقدراتی که برایش رقم خورده است، حالت خفض قلب زمانی است که توجه به غیر خدا و مادیات دارد و حالت وقف و سکون قلب زمانی است که از ذکر خدا غفلت می کند.

وی نماز را بالاترین ذکر خدا دانست و افزود: با نماز قلب انسان مرتفع می شود و به همین دلیل در روایات از نماز به عنوان معراج المؤمن نام برده شده است زیرا نماز بین ما و گناه مانع ایجاد و قلب انسان را خاشع می کند و انسان را به سمت خدا می برد.

مؤمنی مهمترین ذکر بعد از نماز را تلاوت و قرائت قرآن دانست و گفت: بعد از نماز و تلاوت قرآن اذکاری که از ائمه به ما رسیده است را باید همواره بر زبان داشته باشیم.

وی ادامه داد: بر اساس روایات هیچ ذکری مؤثرتر از صلوات بر محمد آل محمد وجود ندارد و بعد از ذکر صلوات ذکر استغفار نیز بسیار سفارش شده است.

استاد حوزه علمیه مداومت بر ذکر خداوند را سبب آسان شدن زندگی دانست و تصریح کرد: یکی از مصادیق ذکر خدا ذکر مصائب اهل بیت است که افضل آنها ذکر اباعبدالله علیه السلام و واقعه عاشورا است که انسان را متنبه می کند.