به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در مراسم تجدید میثاق با شهدای فتح خرمشهر در قم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای سوم خرداد گفت: حماسه ایثار، مقاومت و آزادی خرمشهر حماسه‌ای بی نظیر در تاریخ است، ملتی آزاده که ثابت کرد با نیروی اراده و ایمان می توان در جنگی نابرابر در برابر ابرقدرت های جهان پیروز شد.

حجت‌الاسلام حسن هنرمند با اشاره به تقدیم بیش از ۲۰۰ شهید از استان قم در جریان عملیات آزادسازی خرمشهر، ادامه داد: رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس جانفشانی ها کردند، خون ها و اعضا و جوارح هزاران جوان از این مرز و بوم تقدیم شد، تا ارزش‌های اسلامی و انسانی حفظ شود، فتح خرمشهر اوج این پیروزی ها بود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم اضافه کرد: این پیروزی محقق نمی شد مگر با قدرت ایمان، اراده و ایثار ملتی ولایت مدار و به حق رهبر کبیر انقلاب فرمودند:” خرمشهر را خدا آزاد کرد”.  

 وی خاطر نشان کرد: خاطره این روز همیشه در تاریخ دفاع مقدس زنده و جاویدان است، این شجاعت ها، غیرتمندی و ایثارگری ها سینه به سینه منتقل می شود تا نسل های انقلاب بدانند، امنیت، آرامش و عزت امروز را مدیون چه ایثارگری‌هایی هستند.

در این مراسم از  هوشمند‌سازی قبور شهدای سوم خرداد نیز رونمایی شد که از طریق کدهای مشخص شده افراد می‌توانند به مشخصات و بیوگرافی شهید دسترسی پیدا کنند. 

مراسم غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدای عملیات بیت المقدس در گلزار سوم خرداد و شیخان با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، مسئول ستاد کنگره بزرگداشت شهدای استان قم و خانواده معظم شهدا و خادمان شهدا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.