به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد ۲۲ اسفند استان قم و جمعی از مدیران اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران که در سالن محراب حرم مطهر انجام شد، طی سخنانی شهادت امام هادی علیه‌السلام را تسلیت گفت و با بیان اینکه سنت‌ها و روش‌های تجلیل از خانواده‌های شهدا را باید از اهل‌بیت(ع) بیاموزیم، اظهار کرد: ما باید به نیازهای اخلاقی، فرهنگی و عاطفی خانواده‌های شهدا توجه داشته باشیم و برای رفع این نیازها کوشش کنیم.

وی اضافه کرد: اینکه پیامبر اسلام(ص) گزارش‌دهنده شهادت شهدایی همانند حضرت جعفر طیار می‌شود و با حضور در بیت این شهید به نیازهای عاطفی و مادی خانواده او توجه می‌کند نشان از لزوم پرداختن به نیازهای خانواده‌های شهداست.

تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: خانواده‌های شهدا ارزشی، قدردان و کم‌توقع هستند اما در سابق افرادی به خاطر سختی‌هایی که از فقدان شهید و سرپرست خانواده خود می‌کشیدند غم، دل آن‌ها را فرا می‌گرفت و گاهی گلایه‌هایی را هم مطرح می‌کردند.

آیت‌الله سعیدی از خانواده‌های شهدا به‌عنوان پشتوانه انقلاب اسلامی نام برد و گفت: مردم جامعه نیز به‌خوبی از جایگاه این خانواده‌ها آگاه شده و به دنبال قدردانی از آن‌ها هستند.

وی ضمن گرامیداشت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهداء و سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی تصریح کرد: اهتمام رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به تجلیل از خانواده‌های شهدا نشان از اهمیت این موضوع است.