به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین علی‌اصغر ظهیری در سخنرانی رسانه‌ای روز میلاد بانوی کرامت در جوار ضریح مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها که از شبکه شما منعکس شد، با بیان اینکه امام کاظم علیه‌السلام تنها امامی هستند که فرزندان زیادی دارند، گفت: در میان پسران ایشان هیچ کسی به پای امام رضا علیه السلام نمی‌رسد و در میان دختران هم از نظر مقام و منزلت کسی به پای حضرت معصومه سلام الله علیها نمی‌رسد.

و با بیان اینکه عترت معانی زیادی دارد و پناهگاه، گل خوش بو و فرزند از مهم‌ترین معانی عترت هستند، افزود: پیامبر(ص) عترت و قرآن را دو ثقل اسلام معرفی کردند که هر مسلمانی با توسل به هر دو در کنار هم می‌تواند هدایت شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت معصومه سلام‌الله علیها از این جهت که ذریه و فرزند خاتم الانبیاء(ص) هستند از عترت و اهل بیت(ع) محسوب می‌شوند، گفت: برخی با وجود اینکه فرزند پیامبران و ائمه(ع) بودند اما از اهل‌بیت(ع) محسوب نمی‌شدند مانند فرزند نوح که خداوند فرمود او از اهل تو نیست ولی برخی هم فرزند اولیاء خدا نبودند ولی ازاهل بیت(ع) محسوب می‌شوندمانند سلمان فارسی که پیامبر(ص) او را از اهل بیت(ع) دانستند.

وی معنی دوم عترت را به معنی صخره و پناه‌گاه دانست و گفت: حضرت معصومه سلام الله علیها پناه‌گاه گرفتاران است و افراد زیادی حاجت خود را از این بانوی با کرامت گرفته اند و بسیاری از علما از نجف به قم آمدند و آوازه شان تمام عالم را گرفت.

ظهیری با بیان اینکه معنای دیگر عترت گل خوش بو است، افزود: بوی عطر کرامات کریمه اهل بیت(س) عالم‌گیر شده و حتی افرادی که تا به حال به زیارت نیامده‌اند هم از کرامت ایشان بهره‌مند می‌شوند.

وی حضرت معصومه سلام الله علیها را از عترت پیامبر(ص) دانست و گفت: بنا بر نص صریح قرآن محبت و مودت عترت و اهل بیت پیامبر(ص) واجب است و در هیچ شرایطی استثنا بردار نیست و اجرت و بهای رسالت پیامبر(ص) قرار داده شده است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: یکی از کمترین راه‌های ابراز محبت به اهل بیت(ع) و نشان دادن علقه معنوی خود به اهل بیت(ع) به وسیله زیارت و حضور در حرم مطهر ایشان است.

وی اعتماد به اهل بیت(ع) و اخلاص را شرط قبولی زیارت و استجابت دعا در حرم اهل بیت(ع) دانست و افزود: اگر زیارت و دعای انسان با شک و تردید و بدون اعتماد به اهل بیت(ع) باشد به استجابت نمی‌رسد.

ظهیری تصریح کرد: ظاهر زیارت آمدن به زیارت و زیارت‌نامه خواندن است امام باطن زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها به مثابه زیارت همه معصومین و تقرب به آنها است به ویژه امام رضا علیه السلام که به صراحت فرمودند هر کسی حضرت معصومه سلام الله  علیها را در قم زیارت کند گویی من را زیارت کرده است و بهشت بر او واجب می‌شود.