به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی امروز به مناسبت روز پاسدار در دیدار جمعی از پاسداران اظهار کرد: روز پاسدار بسیار با خوش سلیقگی در روز میلاد امام حسین علیه السلام نام گذاری شده است.

وی با اشاره به این روایت که همانا برای حسین علیه السلام محبت ریشه دار و پنهانی در قلوب مؤمنین وجود دارد، افزود: بحث پیروی و اطاعت در جای خود لازم است ولی یک بحث هم محبت، عشق و دلبستگی روحی، قلبی و معنوی به امام حسین علیه السلام است که در دل‌‍های مؤمنین وجود دارد.

امام جمعه قم با بیان اینکه در بحث پیروی و اطاعت از خدا و اهل بیت(ع) هوای نفس و شیاطین از درون و بیرون خلل ایجاد می کنند و انسان گاهی با لغزش همراه می شود گفت: در اطاعت از اهل بیت گاهی ریا بر اعمال انسان عارض می شود و متابعت ما با اخلاص همراه نیست و این حالت اعمال ما را دچار خلل و آسیب می کند.

وی با بیان اینکه محبت قلبی به اهل بیت(ع) به ندرت دچار آسیب و خلل می شود افزود: محبت به گونه ای است که وقتی در قلب رسوخ کرد قابل ترک نیست به ویژه محبتی که از روی معرفت باشد.

سعیدی با بیان اینکه ریشه زیارت اهل بیت از روی محبت است، گفت: محبت رمز کشش و کوشش است بنابراین جهاد فی سبیل الله بر اساس محبت است و اگر کسی محبت نداشته باشد نمی تواند مجاهد باشد .

وی با بیان اینکه محبت امام حسین علیه السلام را خدا در دل مؤمنین قرار داده است، گفت: در روایت داریم که حضرت آدم(ع) هم وقتی می خواستند برای توبه به اسماء پنج تن متوسل شوند به نام اباعبدالله(ع) که رسیدند در قلب خود احساس غم و اندوه داشتند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت افزود: پیامبر(ص) فرمودند شهادت حسین علیه السلام آتشی در دل مؤمنین ایجاد کرده که سرد شدنی نیست تا روزی که حضرت حجت(عج) ظهور کنند و انتقام خون به ناحق ریخته شده امام حسین علیه السلام را بگیرند.